Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مخالفت جدی باشگاه‌های لیگ برتری با انجام دوسالانه جام جهانی

© AFP 2023 / Vanderlei AlmeidaБразильские фанаты целуют копию Кубка мира
Бразильские фанаты целуют копию Кубка мира  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.11.2021
عضو شوید
تیم‌های لیگ برتری تصمیمی به اتفاق آراء گرفتند و مخالفت شان را با انجام بازی‌های دوسالانه جام جهانی اعلام داشتند.
به گزارش اسپوتنیک؛ همه 20 باشگاه لیگ برتر با برنامه‌های فیفا برای برگزاری هر دوسال جام‌ جهانی فوتبال و وقفه‌های بازی‌های ملی طولانی مخالفت کردند.
هیئت حاکمه فوتبال جهان در حال بررسی امکان برگزاری جام‌های جهانی مردان و زنان هر دو سال یکبار، با وقفه‌های بین‌المللی یک ماهه در ماه‌های مارچ و اکتوبر است تا روند مقدماتی را فشرده کند. این طرح‌ها به طور علنی توسط آرسن ونگر رئیس توسعه جهانی فوتبال فیفا مطرح شده است.
با این حال، باشگاه‌های برتر انگلیس برای بحث در مورد اصلاحات تقویم بین المللی مسابقات ملی پس از سال 2024 گرد هم آمده‌اند و به اتفاق آرا با این پیشنهادات مخالف هستند.
در بیانیه لیگ برتر آمده است: "همه 20 باشگاه لیگ برتر درباره روند اصلاح تقویم مسابقات بین‌المللی پس از سال 2024 بحث کرده‌اند و به اتفاق آراء با پیشنهاد فیفا برای دوسالانه جام‌های جهانی مردان، همراه با هرگونه برنامه‌ای که شامل افزایش چشمگیر پنجره‌های بین‌المللی باشد، مخالف هستند. باشگاه‌ها درباره تأثیرات منفی پیشنهادهای فعلی فیفا بر رفاه بازیکنان، تجربه هواداران، آمادگی‌های پیش فصل و کیفیت مسابقات ابراز نگرانی کردند."
ریچارد مسترز مدیر اجرایی لیگ برتر می‌گوید: "لیگ برتر متعهد است از هرگونه تغییر اساسی در تقویم مسابقات بین‌المللی فیفا پس از 2024 که بر رفاه بازیکنان تأثیر منفی بگذارد و رقابت، تقویم، ساختارها و سنت‌های فوتبال داخلی را تهدید کند، جلوگیری کند. ما پذیرای اصلاحات و ایده‌های جدید هستیم، اما آنها باید تعادل مکمل بین فوتبال داخلی و بین‌المللی را تقویت کنند تا بازی در همه سطوح بهبود یابد. این روند همچنین باید شامل توافقات معنادار با لیگ‌هایی باشد که پایه‌های بازی را فراهم می‌کنند. ما به کار با گروه‌های حامی، بازیکنان، ذینفعان داخلی و بین‌المللی ادامه خواهیم داد تا راه‌حل‌هایی را پیدا کنیم که به نفع آینده بلندمدت فوتبال باشد."
ونگر در اوایل این هفته در گفتگو با کانال یوتیوب ریو فردیناند گفت: "از چیزی که در جامعه‌ای که تبعیض‌ستیز است، شگفت‌زده می‌شوم، اگر از کسی در خیابان بپرسید که آیا یک جام جهانی زنان هر دو سال خوب است یا خیر. آنها می گویند، بله، فوق العاده است، این بازی زنان را توسعه می‌دهد. پس چرا برای مردان بد است؟ این نشان می‌دهد که بی میلی اساساً احساسی است. همه ما در آن چرخه [یک جام جهانی] هر چهار سال یک بار بزرگ شده‌ایم و می‌خواهیم آن را همانطور که هست نگه‌داریم. ما شاهد شکاف در نظرسنجی‌های خود هستیم که نسل‌های جوان موافق هستند، نسل بالای 50 سال مخالف آن هستند. ما نباید بترسیم. مرد مدرنی که فوتبال تماشا می‌کند آگاه است، او خواستار است، او کیفیت چیزی را که تماشا می‌کند آزمایش می‌کند. تقاضا برای کیفیت وجود دارد، مردم امروز آگاه و مطلع هستند."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала