برشنا از ایران 100 میگاوات برق خریداری می‌کند

© Sputnik / Sergey Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر برشنا از ایران 100 میگاوات برق خریداری می‌کند
برشنا از ایران 100 میگاوات برق خریداری می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.11.2021
عضو شوید
شرکت برشنا می‌گوید که توافقنامه‌یی را با ایران امضا کرده است که بر بنیاد آن 100 میگاوات برق از ایران به افغانستان وارد می‌شود که این می‌تواند چالش‌های بی برقی را در ولایت‌های هرات، فراه و نیمروز تا اندازه‌ای حل بسازد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، حکمت الله نورزی، سخنگوی شرکت برشنا گفت: «ما از ایران 100 میگاوات برق می‌خریم که تا ولایت‌های فراه، نیمروز و هرات می‌رسد».
در همین حال شماری از شهروندان کشور با نگرانی از کمبود برق در مرکز و ولایات می‌گویند که برق در زمستان نمی‌تواند چالش‌های آنان را حل بسازد. از همین‌رو، آنان از شرکت برشنا می‌خواهند که پرچاوی‌های برق را در زمستان امسال کاهش بدهد.
منبع: شرکت برشنا از سازمان ملل درخواست کمک کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.10.2021
منبع: شرکت برشنا از سازمان ملل درخواست کمک کرد
سید محمد، باشنده هرات گفت: «برق همیشه میره و می‌آید، بعضی اوقات خیلی ضعیف می‌باشد».
نثار احمد محمدی، باشنده نیمروز گفت: «در زمستان به مقایسه دیگر وقت‌ها ضرورت به برق بیشتر می‌باشد تا مردم به وسیله آن مشکلات خود را حل کنند».
از سویی هم، برخی از باشنده‌گان پایتخت با آمدن فصل سرما نگران پرچوی‌های برق استند و می‌گویند که باید حکومت برق را در پایتخت به گونه بیست و چهار ساعته تامین کند.
محمدجان، باشنده کابل گفت: «در زمستان پرچاوی‌های برق زیاد می‌باشد. چوب و ذغال قیمت است، در زمستان مردم با مشکلات زیادی روبرو می‌باشد».
این در حالیست که پیش از این نیز مسوولان شرکت برشنا گفته بودند که نیازمندی کشور به برق سالانه 850 میگاوات است که از این میان 620 میگاوات آن را از کشورهای همسایه وارد می‌کنند و 230 میگاوات دیگر را از منابع داخلی تامین می‌شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала