رقابت با زمان برای کمک‌های اضطراری به مردم افغانستان

© @https://twitter.comرقابت با زمان برای کمک‌های اضطراری به مردم افغانستان
رقابت با زمان برای کمک‌های اضطراری به مردم افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.11.2021
عضو شوید
رئیس برنامه جهانی غذا می‌گوید که در حال حاضر در افغانستان در رقابت با زمان برای رساندن کمک های اضطراری به صدها هزار نفر است.
به گزارش اسپوتنیک، دیوید بزلی رئیس برنامه جهانی غذا، در رشته توییتری نوشته است: "ما در افغانستان هستیم، جایکه بحران انسانی درحال رخ دادن است."
 بزلی افزود که WFP، اقدامات لازم را انجام می‌دهد، تا بداند که کمک‌ها به افراد مستحق میرسد.
وی خاطرنشان کرد: "ما آماده‌ایم که بیشتر کار کنیم، اما ماه‌هانه به 230 میلیون دالر نیاز داریم تا به 22 میلیون نفر مواد غذایی تهیه کنیم."
پس از آنکه دولت بایدن پایان عملیات نظامی امریکا در افغانستان و آغاز خروج نیروهایش را اعلام کرد، طالبان حمله‌ای را علیه نیروهای دولتی افغانستان آغاز کردند. در 15 اگست، طالبان بدون مواجهه با هیچ مقاومتی وارد کابل شدند و ظرف چند ساعت، کنترل کامل پایتخت افغانستان را به دست گرفتند. اشرف غنی، رئیس‌جمهور وقت افغانستان، گفت که برای جلوگیری از خونریزی، از سمت خود کناره گیری کرده و متعاقباً از کشور گریخته است.
در 6 سپتمبر، طالبان گفتند که کنترل کل کشور را به دست گرفته‌اند و یک روز بعد، حکومت موقت جدید خود را اعلام کردند. با این حال، این دولت هنوز به طور رسمی توسط هیچ یک از کشورهای جهان به رسمیت شناخته نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала