سازمان‌های اطلاعاتی امریکا در جاسوسی از رهبر چین به‌مشکل برخورده است

© REUTERS / Jason Leeسازمان‌های اطلاعاتی امریکا در جاسوسی از رهبر چین به‌مشکل برخورده است
سازمان‌های اطلاعاتی امریکا در جاسوسی از رهبر چین به‌مشکل برخورده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.11.2021
عضو شوید
بامبورگ به نقل از منابع گزارش داد که چین در حال تبدیل شدن به یک هدف سخت‌تر برای جاسوسی توسط سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده امریکا است.
به گزارش اسپوتنیک، گفته می‌شود که دولت امریکا از فقدان اطلاعات در مورد حلقه داخلی اطرافیان نزدیک شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین ناامید شده است. در عین حال نیاز به اطلاعات در مورد چین و رهبران اشد آن در حال افزایش است. زیرا درک گام‌های بعدی پکن برای تصمیم گیری‌های سیاسی واشنگتن ضروری است. این امر به‌ویژه در شرایط تنش بین دو کشور در زمینه‌هیا مختلف، از مشکل تایوان گرفته تا فناوری‌های پیشرفته، صادق است.
به گفته منابع، از جمله اقدامات قاطع چین برای تحکیم قدرت در هنگ‌کنگ، نمایش نیروی نظامی در دریایی چین، محدود کردن امکان تحقیق در مورد منشاء کووید-19، فشار بر شرکت‌هایی که قصد داشتند در امریکا سهام عرضه کنند، برای دولت‌های دونالد ترامپ و جو بایدن غیرمنتظره بودند. همچنان وزارت دفاع امریکا یا پنتاگون اعلام کرده که زرادخانه هسته‌ای چین با سرعت سریعتر از آنچه پیش بینی می‌شد، در حال رشد است.
پیش از این، پنتاگون گزارشی درباره قدرت نظامی چین منتشر کرده بود. در آن اشاره شده بود که «سرعت فعلی توسعه برنامه هسته‌ای چین از پیش‌بینی‌های وزارت دفاع امریکا در سال 2020 میلادی فراتر رفته است».
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала