ناسا سفر فضانوردان به کره ماه را به تعویق انداخت

© Photo / NASAناسا سفر فضانوردان به کره ماه را به تعویق انداخت
ناسا سفر فضانوردان به کره ماه را به تعویق انداخت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.11.2021
عضو شوید
ناسا تصمیم دارد تاریخ ارسال فضانوردان به کره ماه را به تعویق بیندازد و طبق اطلاعات موجود احتمالاً فرود در ماه برخلاف برنامه‌ریزی قبلی به جای 2024 میلادی، در 2025 انجام خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، برنامه آرتمیس، یک برنامه فضایی بین‌المللی با هدف فرستادن انسان‌ از جمله نخستین زن به ماه است. مقصد نهایی این برنامه قطب جنوب ماه است و ناسا قبلا سال 2024 را برای فرود فضانوردان بر سطح این کره در نظر گرفته بود.
«بیل نلسون»، مدیر سازمان فضایی امریکا (ناسا) در کنفرانس مطبوعاتی روز سه شنبه اعلام کرد که کنگره پول کافی برای توسعه یک سیستم فرود برای برنامه «آرتمیس» به ماه  تامین نکرده است و برای توسعه کپسول «اوریون» این سازمان نیز به پول بیشتری نیاز است. وی بخشی از این تأخیر را ناشی از شکایت شرکت موشکی «بلو اوریجین» متعلق به «جف بزوس » دانست که یک قاضی دادگاه ادعایی فدرال آن را روز پنجشنبه رد کرد.
متوقف شدن تمامی ماموریت‌‌های ناسا در مریخ به مدت دو هفته‌ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.10.2021
متوقف شدن تمامی ماموریت‌‌های ناسا در مریخ به مدت دو هفته‌
نلسون خاطر نشان کرد که یک چالش قانونی توسط شرکت بلو اورجین، ماه ها کار روی سامانه استارشیپ را که توسط «ایلان ماسک» بنیانگذار شرکت فضایی اسپیس ایکس در حال توسعه است، متوقف کرد.
نلسون گفت: نزدیک به هفت ماه را در این دعوای قضایی از دست داده‌ایم و این موضوع احتمالاً باعث شده است اولین فرود انسان بر ماه زودتر از سال 2025 میلادی نباشد.
ناسا ماه فبروری را برای انجام ماموریت «آرتمیس یک» هدف قرار داده است. آرتمیس یک، اولین پرواز آزمایشی سیستم پرتاب فضایی یا SLS با کپسول اوریون  است. این ماموریت بدون سرنشین است.
فضانوردان برای ماموریت «آرتمیس 2» آماده خواهند شد که یک سال دیرتر از برنامه زمان بندی  شده یعنی در سال 2025 بر ماه فرود خواهد آمد.
نلسون به خبرنگاران گفت: سیستم فرود انسان بخش مهمی از کار ما برای رساندن اولین زن و اولین فرد رنگین پوست به سطح ماه است و ما برای رفتن به ماه آماده می شویم. ناسا متعهد شده است که برای بازگرداندن جایگاه امریکا در جهان کمک کند.
هدف نهایی این پروژه حضور دایمی انسان‌ها روی ماه، ایجاد فضای مناسب برای فعالیت شرکت‌های خصوصی روی این کره و در نهایت سفر به مریخ است. ناسا رهبری این پروژه را به‌عهده دارد، اما انتظار می‌رود همکاری بین‌المللی در رسیدن به اهداف بلندمدت پروژه مؤثر باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала