یک گنبد الکتریکی در روسیه برای محافظت در برابر پهپادها اختراع شد

© Sputnik / Alexei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر یک گنبد الکتریکی در روسیه برای محافظت در برابر پهپادها اختراع شد
یک گنبد الکتریکی در روسیه برای محافظت در برابر پهپادها اختراع شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.11.2021
عضو شوید
دانشمندان نظامی از آکادمی تسلیحات عمومی نیروهای مسلح روسیه در حال ایجاد یک مجموعه جدید برای محافظت از زیرساخت های حیاتی در برابر حملات گروهی پهپادها هستند.
به گزارش اسپوتنیک، این مانع از نوع گنبدی الکتریکی، قادر به راندن و انهدام پهپادها است. با توجه به توضیحات اختراع که در پایان ماه اکتوبر سال 2021 میلادی به ثبت رسیده است، این دستگاه کاری خودکار اپراتور به یک دستگاه تبدیل انرژی الکتریکی و همچنین منبع دریافت برق و سیستم نظارت تصویری تشکیل شده است.
روسیه یک پهپاد دریایی آزمایش کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.11.2021
روسیه یک پهپاد دریایی آزمایش کرد
این سیستم برای محافظت از تاسیسات حیاتی از جمله نیروگاه‌های هسته‌ای و تاسیسات ذخیره نفت در برابر حمله گروهی طیاره‌های بدون سرنشین طراحی شده است. این مانع مجهز به یک سیستم تشخیص الکترونیکی پهپاد است که امکان تعیین تعداد طیاره‌ها و پارامترهای حرکت آنها را فراهم می‌کند و بر اساس آن تأثیر مانع برقی محافظ  بر طیاره‌های بدون سرنشین ایجاد می‌شود.
«گنبد الکتریکی» سه حالت عملکرد دارد: حفاظتی، حفاظتی دافعه (تاثیر گذاری بر طیاره‌های بدون سرنشین در هنگام نزدیک شدن به تاسیسات بدون تخریب آنها) و حفاظتی تخریبی (با تخریب پهپاد متجاوز).
بر اساس این سند، خوبی و مزیت اختراع جدید در مقرون به صرفه بودن عملیات آن نهفته است - در صورت حمله گروهی پهپادهای کوچک، استفاده از سیستم‌های دفاعی سنتی که انهدام پهپادها با مهمات را در نظر می گیرد، هزینه بر است و ضمناً هنگام به کاربردن آنها احتمال اصابت به چنین اهدافی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала