افغان های منتظر پرواز به امریکا ناامید شدند

© Sputnik / Firooz Mashoofافغان های منتظر پرواز به امریکا ناامید شدند
افغان های منتظر پرواز به امریکا ناامید شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.11.2021
عضو شوید
صدها افغانی که انتظار تخلیه از کابل به ایالات متحده بودند، موافقه وزارت امور خارجه برای پرواز را دریافت نکردند.
اسپوتنیک به نقل از گروه ویژه داوطلبانه Argo، صدها افغان که در انتظار تخلیه از کابل پایتخت افغانستان به ایالات متحده هستند، به دلیل عدم مجوز وزارت امور خارجه امریکا برای خروج، مجبور به ترک پناهگاه های خود شده اند.
اردوگاه مهاجران افغان در ایتالیا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.09.2021
چندرسانه ای
اردوگاه پناهندگان تخلیه شده از افغانستان در "آوزانزو" ایتالیا
Argo پروازهای چارتر تخلیه را از افغانستان انجام می دهد. سخنگوی این گروه گفت که آلبانیا، کوزوو، رواندا و اوگاندا برای پذیرش مؤقت افغان‌ها پیشنهاد داده‌اند، اما تنها با تائید دولت امریکا. به نوشته این روزنامه، داوطلبان هفته ها منتظر مجوز وزارت امور خارجه بودند و در نتیجه پول آنها برای اسکان مردم در پناهگاه ها تمام شد.
شهروندان امریکایی، مقیم دایم و کارمندان سابق دولت ایالات متحده و دیگرانی که در پروژه های تمویل شده توسط کشور مشارکت داشتند و همچنین خانواده های آنها در انتظار تخلیه افغان ها بودند. داوطلبان آنها را تشویق کردند که به خانه های خود بازگردند یا هزینه اقامت در سرپناه حین انتظار پرواز را بپردازند.
آرگو در تخلیه بیش از دو هزار نفر از افغانستان از جمله شهروندان و ساکنان ایالات متحده و همچنین افرادی که ویزای ایالات متحده دارند، کمک کرده است. بیشتر آنها در امارات متحده عربی هستند و منتظر پرواز به ایالات متحده و سایر کشورها می باشند.
Амеркианский военный в аэропорту Кабула  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.10.2021
امریکا چگونگی عملیات تخلیه از افغانستان را بررسی می‌کند
در اوایل ماه اگوست، طالبان (جنبش به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل است) حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان افزایش دادند، در 15 اگوست وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ پایان یافته است. در دو هفته آخر ماه اگوست از میدان هوایی کابل که تحت حفاظت نظامیان امریکایی بود، شهروندان غربی و افغان‌های که با آنها همکاری می‌کردند تخلیه شدند. در شب 31 اگوست، قوای ایالات متحده میدان هوایی کابل را ترک کرد و به حضور نزدیک به 20 سال نظامی ایالات متحده در افغانستان پایان داد. در اوایل ماه سپتامبر، ترکیب دولت موقت افغانستان به ریاست محمد حسن آخوند که در دوره اول حکومت طالبان به عنوان وزیر امور خارجه فعالیت می کرد، اعلام شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала