رها شدن بیش از 25 هزار تن زباله پلاستیکی مرتبط به کووید در اقیانوس‌ها

© Photo / Twitterرها شدن بیش از 25 هزار تن زباله پلاستیکی مرتبط به کووید در اقیانوس‌ها
رها شدن بیش از 25 هزار تن زباله پلاستیکی مرتبط به کووید در اقیانوس‌ها - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.11.2021
عضو شوید
محققان می‌گویند تا اوایل ماه سنبله، 193 کشور جهان در مجموع بیش از 8 میلیون تن زباله پلاستیکی یک بار مصرف مربوط به کرونا اعم از ماسک و برخی تجهیزات درمانی تولید کرده‌اند که بیش از 25 هزار تن از آنها در اقیانوس‌های جهان رها شده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیجیاتو، رها شدن زباله‌های پلاستیکی مربوط به کرونا می‌تواند جان جانداران دریایی را به مخاطره بیندازد.
تیم کارشناسان اقلیم از دانشگاه نانجینگ چین و دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو در این پژوهش نوشتند: پلاستیک‌های رها شده در اقیانوس به راحتی می‌تواند مسافت طولانی را طی کند و با حیات وحش دریایی مواجه شود که این امر منجر به آسیب جدی یا حتی مرگ آن‌ها می‌شود.
ظاهر شدن اقیانوس جدید در قاره آفریقا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.07.2021
ظاهر شدن اقیانوس جدید در قاره آفریقا
زباله‌های ناشی از فعالیت انسان‌ها در زمین تاکنون به قدری زیاد بوده که باعث به وجود آمدن «زباله‌دان بزرگ اقیانوس آرام» شده است. محل تجمع زباله‌های بسیار بزرگی در چرخاب شمالی اقیانوس آرام به وسعت 1.6 میلیون کیلومتر مربع که از بطری‌های پلاستیکی تا وسایل ماهیگیری در آن وجود دارند.
تاثیرات زباله روی اقیانوس حتی می‌تواند بسیار گسترده‌تر باشد. نویسنده این مقاله توضیح می‌دهد که در طی یک دوره سه ساله، زباله‌های ایجاد شده در زمان بیماری همه گیر کرونا احتمالا شروع به شسته شدن در ساحل، انباشته شدن در ساحل و رسوبات ساحلی خواهند کرد که با این وجود گونه‌های مستقر در خشکی را نیز تهدید می‌کنند. همچنین زباله‌های اگر به میکروپلاستیک تبدیل شوند، می‌توانند پس از وارد شدن به زنجیره غذایی، توسط انسان‌ها مصرف شوند.
محققان این پژوهش عنوان می‌کنند: «این امر یک مشکل طولانی مدت برای محیط زیست اقیانوسی ایجاد خواهد کرد».
طبق تحقیقات انجام شده 73 درصد زباله‌های پلاستیکی موجود در اقیانوس را ابزارهای پزشکی یکبار مصرف تشکیل می‌دهد. آن‌ها همچنین نتیجه گرفتند که 72 درصد از حجم تمام زباله پلاستیکی از آسیا حاصل می‌شود. آن‌ها برای مقابله با این خطر بزرگ مدیریت بهتر پسماندهای طبی در مراکز همه‌گیری، به ویژه کشورهای در حال توسعه را پیشنهاد کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала