سایر تروریست ها نیز قصد رسیدن به قدرت را کرده اند

© REUTERS / Stringerطالبان
طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.11.2021
عضو شوید
پیروزی طالبان به سایر سازمان های تروریستی جهان، چشم امید به رسیدن قدرت را داده است.
به گزارش اسپوتنیک، پیروزی طالبان در افغانستان همچنان با سایر سازمان های تروریستی ممنوعه طنین انداز شده خیال رسیدن به قدرت را داده است، از جمله خالد بطرفی، رئیس شاخه القاعده در شبه جزیره عربستان، پیروزی طالبان در افغانستان را تبریک گفت.
والی جدید کابل عضو فعال القاعده؛ چنین انتصاب در رسمیت شناختن طالبان تاثیر خواهد گذاشت؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.11.2021
والی جدید کابل عضو فعال القاعده؛ چنین انتصاب در رسمیت شناختن طالبان تاثیر خواهد گذاشت؟
یک تعداد کارشناسان به این نظراند که پیروزی طالبان به تروریستهای سراسر جهان الهام و خیال رسیدن به قدرت را داده است.
خالد بطرفی گفت: "این پیروزی نه تنها برای طالبان افغانستان، بلکه برای تمام امت اسلام است. ما خدا را به خاطر پیروزی طالبان شکر می کنیم و از خدا می خواهیم که به تعهدات ما برکت دهد».
محترم غوث جانباز، تحلیلگر مسایل سیاسی و روابط بین المللی در این ارتباط گفت که تمام اعلامیه های طالبان که گویا با سایر سازمانهای تروریستی ارتباط ندارند، کاملاً دروغ است. میتوان گفت که الظاهری رهبر "القاعده" فعلاً در افغانستان هست.  موضوع دیگر که بسیار مهم است، مساله ایدالوژی است. طالبان و القاعده دید و ایدالوژی واحد دارند، یعنی پیوند گسسته ناپذیر دارند. آنها نمیتوانند تفکر خود را تغییر بدهند.
وی افزود: "این دو سازمان سعی می ورزند به نام اسلام، فعالیت های تروریستی را انجام بدهند و با زور به قدرت برسند که به جهان اسلام کاملاً مضر و غیر قابل قبول است.   
این سازمان ها سیاست خشونت آمیز، تندرو و تروریستی دارند، آنها دین را افزار قرار می دهد تا بتوانند به زور و جبر به قدرت برسند و به همین علت دست به حملات تروریستی میزنند. اهداف شان حاکمیت ایدالوژی تند مذهبی است، بدون رعایت قوانین کشور های اسلامی با سایر گروپ های تروریستی یکجا میشوند و دست به خشونت و ترور می زند و به زور می خواهند حاکم منطقه شوند".
 وزیر دفاع سابق آمریکا: طالبان هنوزهم با القاعده رابطه دارند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.10.2021
وزیر دفاع سابق آمریکا: طالبان هنوز هم با القاعده رابطه دارند
جنرال عوض آگاه سیاسی در مورد ابراز نظر نموده گفت: "پیروزی طالبان به سایر سازمان های تروریستی جهان، چشم امید به رسیدن قدرت را داده است. این سازمان ها اسپانسرهای بین المللی خود را دارند که میتوان از امریکا، عربستان، اسرائیل، ترکیه، قطر و غیره نام برد. کشورهای مانند امریکا، عربستان، پاکستان و کشورهای عربی خلیج فارس از طالبان حمایت نمودند. چون مرتکب جرایم سنگین چون قتل ها شدند، مورد تحریم قرار گرفتند".
وی گفت که کشور های غربی حامی تروریزم با سازمان های مختلف تروریستی برخورد مختلف دارند. مثلاً امریکا در مقابل طالبان یک نوع برخورد دارد، اما با داعش و القاعده برخورد تندتر دارد. با این همه این سازمان های تروریستی ساخته کشور های امریکا و اعراب کشور های غربی می باشند.
جنرال افزود که کشور پاکستان نیز نقش خاص ناسالم را در مقابل افغانستان بازی کرده و می کند. در پاکستان تقریباً 8000 مدرسه وجود دارد که تا کنون فعال اند، از جمله 2700 مدرسه آن خاص برای افغانستان است.
می توان گفت که افغانستان در حالت خاص تاریخی خود قرار گرفته است. اینکه به کدام طرف حرکت خواهد کرد، ممکن هیچ کسی پاسخ مطلق داده نتواند، زیرا، حالا مردم در تعیین سرنوشت کشور شان نقش ندارند. فقط طلبان نیروی کامل کشور هستند و مسیر کشور را آنها تعیین می کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала