میتود جدیدی برای معالجه COVID-19 کشف شد

© Photo / IBSساختمان زندگی ویروس SARS-CoV-2
ساختمان زندگی ویروس SARS-CoV-2 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.11.2021
عضو شوید
دانشمندان امریکایی بر اساس shRNA ادویه خاص علیه کووید-19 را برای نجات بشریت ساخته اند.
به گزارش اسپوتنیک، محققین ایالات متحده خبرداده اند که SLR14 RNA را ساخته اند که موفقانه تولید اینترفرون های نوع I  (ابزار اصلی پاسخ ایمنی ذاتی) را در بدن فعال می کند و از عفونت کروناویروس محافظت می نماید.
ساخت مکمل غذایی برای مقابله با کرونا در روسیه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.11.2021
ساخت مکمل غذایی برای مقابله با کرونا در روسیه
اولین خط دفاعی در برابر SARS-CoV-2 بر گیرنده‌های RIG-I تکیه می‌کند که ماده ژنتیکی ویروس را تشخیص می‌دهند و باعث تولید اینترفرون‌های نوع I می‌شوند، مولیکول‌های که به نوبه خود باعث تولید پروتئین‌های می‌شوند که تکثیر ویروسی را سرکوب می‌کنند. معلوم شده است که معالجه با اینترفرون در کاهش مرگ و میر ناشی از COVID-19 موثر است، اما همچنان بسیار گران است.
محققین انستیتوت طب ییل جایگزین ارزانتر را مطرح کرده اند: دادن ادویه  shRNA به مریضان - ساختارهای ثانویه RNA - که مواد ژنتیکی SARS-CoV-2 را تقلید می کند و گیرنده های RIG-I را فعال می کند. دانشمندان روش معالجه جدید خود را روی موش های آلوده به کووید-19 آزمایش کرده اند. یک دوز واحد SLR14 برای محافظت از جوندگان در برابر مرض شدید و مرگ کافی بود. هنگامی که بلافاصله پس از عفونت تجویز شد، معالجه حتی موثرتر از معالجه با اینترفرون بود.
برعلاوه، SLR14 همچنین در برابر انواع جدید ویروس کرونا از جمله نوع دلتا محافظت می کند. در موش های که ایمنی ضعیفی داشتند، این ادویه تقریباً به طور کامل بدن را از ویروس پاک کرد. به گفته محققین، این به آنها امکان می دهد تا مریضان مبتلا به ایمنی ضعیف را معالجه کنند، که اثربخشی واکسن های موجود برای آنها بسیار کاهش یافته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала