کریمی: جانم در خطر بود، فرار کردم

© Photo / Sahraa Karimi FBکریمی: جانم در خطر بود، فرار کردم
کریمی: جانم در خطر بود، فرار کردم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.11.2021
عضو شوید
رئیس پیشین افغان فلم گفته است که بخاطر حفظ جانش افغانستان را ترک کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، صحرا کریمی رئیس پیشین افغان فلم، گفته است که پس از آنکه طالبان در افغانستان به قدرت رسیدند، بخاطر حفظ جان خودش و خانواده اش پا به فرار مانده است.
در ماه آگست خانم کریمی از افغانستان به اوکراین فرار کرد و سپس به ایتالیا مسکن اختیار کرد. در آخر ماه سپتمبر طالبان رئیس جدید افغان فلم را به جای صحرا کریمی گماشتند و گفتند که در مورد فلم های قدیمی کار خواهند کرد.
وعده طالبان برای ازسرگیری فعالیت ریاست‌های موسیقی و افغان فلم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.10.2021
وعده طالبان برای ازسرگیری فعالیت ریاست‌های موسیقی و افغان فلم
کریمی در گفتگو با NHK گفت: "وقتی فهمیدم طالبان وارد کابل شدند، به خواهرزاده و برادرزاده‌هایم فکر کردم، فکر می کردم هر اتفاقی برای من بیفتد عواقبی برای آنها دارد. شاید طالبان من و آنها را هم بکشند. شاید مرا دستگیر کنند بنابراین تصمیم گرفتم ترک کنم."
وی خاطرنشان کرده است که برای جمع کردن لوازم خود وقت نداشته است. خانم کریمی با برادرزاده، خواهرزاده ها و دو دستیارش کابل را ترک کرده بود.
رئیس پیشین افغان فلم گفت: "اکنون روی فلم جدیدم کار میکنم، وقت غمگینی نیست باید جنگید، درباره مشکلات نمی خواهم زیاد صحبت کنم چون تنها من در این حالت نیستم."
خانم کریمی افزوده است که جهان دربرابر افغانستان نباید سکوت اختیار کنند، باید بر طالبان فشار وارد کنند تا به دموکراسی احترام قایل شوند.
او خاطرنشان کرد: " اگر طالبان می‌خواهند در قدرت باشند، باید به حقوق مردم، حقوق زنان، حقوق دختران در تحصیل، حقوق شهروندان در آزادی بیان، به آزادی بیان در رسانه‌ها احترام بگذارند."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала