با بهترین اختراعات سال 2021 آشنا شوید

© AP Photo / Manu Fernandezبا بهترین اختراعات سال 2021 آشنا شوید
با بهترین اختراعات سال 2021 آشنا شوید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.11.2021
عضو شوید
موتور جستجوی ایمن، عینک واقعیت مجازی و گوشی تاشو سامسونگ بهترین اختراعات سال 2021 نامیده شدند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه مجله « تایم»، موتور جستجوی ایمن، عینک واقعیت مجازی و گوشی تاشو سامسونگ بهترین اختراعات سال 2021 نامیده شدند.
در فهرست سالانه چند گجت، فناوری و اختراع قید شده است. در بخش « سافت و برنامه» ، موتور جستجوی ایمن  بدون آگهی « نیوا»،  Subdial, MTA Live Subway Map مشاهده می شوند.
واقعیت مجازی و واقعیت افزوده پتانسیل بسیار زیادی در زمینه آموزش، توان بخشی، سرگرمی و بازاریابی دارند. VR یک فرد را در محیط غوطه ور می کند در حالی که AR محیط کاربری را افزایش می دهد. واقعیت مجازی در ابتدا برای اهداف بازی توسعه یافت ولی اکنون برای آموزش نیز استفاده می شود. سامسونگ، Oculus و گوگل در حال حاضر غول های بزرگ بازار واقعیت مجازی هستند. بازی محبوب Pokemon Go نمونه کاملی از AR است.
مصطفی رضایی رئیس انجمن مخترعان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.03.2018
اشتراک مخترعان افغانستان در مسابقات بین المللی اختراعات و نوآوری کانادا
Edge Computing - این فناوری برای دور زدن تأخیری که تحت تأثیر Cloud Computing است، طراحی شده است. از جمله، Lenovo ThinkReality A3 Smart و Qualcomm Snapdragon XR2 و «گوگل مپ».
در بین فناوری های مصرفی، بهترین اختراعات، دوربین عکاسی Paper Shoot Camera، گوشی تاشو Samsung Galaxy Z Flip3 و نت بوک Framework Laptopو چوب سلفی هوشمند Vecnos IQUI و عینک هوشمند JLab JBuds Framesنامیده شدند. در لیست بهترین اختراعات بهداشت و تندرستی از واکسن کووید -19 و مالاریا نام برده شده است.
دیگر اختراعات برتر سال عبارتند از: کفش های ورزشی آدیداس و نایک و Looking Glass Portrait, робот-جارو برقی Roborock S7, پروسسور Apple M1 Pro, تلویزیون LG G-серии, футуристичные кроссовки от Adidas и Nike.
تقاضا برای قدرت پردازش Edge Computing در حال افزایش است. شرکت های Startups Graphcore  ،Wave Computing  ،SambaNova و Syntiant  معماری را برای مقابله با تقاضای روز افزون ایجاد کرده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала