کمیسیون تصفیه صفوف طالبان دادگاه صحرایی و عملیات خودسرانه را منع کرد

© AP Photo / Allauddin Khanکمیسیون تصفیه صفوف طالبان دادگاه صحرایی و عملیات خودسرانه را منع کرد
کمیسیون تصفیه صفوف طالبان دادگاه صحرایی و عملیات خودسرانه را منع کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.11.2021
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، مسوولان کمیسیون تصفیه صفوف طالبان (گروه تروریستی تحت تحریم سازمان ملل به جهت فعالیت‌های تروریستی) امروز در یک نشست در تالار مجلس نماینده‌گان دادگاه‌های صحرایی و عملیات‌های خودسرانه را منع قرار داد.
اعضای این کمیسیون بر رفتار خوب نظامیان با مردم تاکید می‌کنند و می‌گویند که تاکنون ده‌ها تن را که مخالف فیصله‌های طالبان رفتار کرده اند، از صفوف شان بیرون کشیده اند.
واکنش طالبان به مکتوب های جعلی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.11.2021
واکنش طالبان به مکتوب های جعلی
جنرال شیر محمد شریف، معاون کمیسیون تصفیه صفوف، گفت: "آن عناصر مفسد که می‌خواستند در صفوف طالبان به طریق گوناگون داخل شوند، جلوگیری شدند".
شرکت کننده‌گان این نشست آزار و اذیت شهروندان کشور را زیر نام طالبان جرم می‌دانند و هشدار می‌دهند با متخلفان برخورد قانونی خواهند شد.
مولوی عبدالله غزنوی، معاون کمیسیون تصفیه صفوف، گفت: "ما به کسی اجازه نمی‌دهیم که مردم را با استفاده از نام مجاهد آزار و اذیت کند".
از سوی دیگر رییس کمیسیون تصفیه صفوف عملیات‌های خودسرانه و دادگاه‌های صحرایی را ممنوع اعلام کرده و به نظامیان هدایت می‌دهد تا جلو چنین کارها را بگیرند.
والی جدید کابل عضو فعال القاعده؛ چنین انتصاب در رسمیت شناختن طالبان تاثیر خواهد گذاشت؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.11.2021
والی جدید کابل عضو فعال القاعده؛ چنین انتصاب در رسمیت شناختن طالبان تاثیر خواهد گذاشت؟
به گفته این کمیسیون، آنانی که با داعش همکاری می‌کنند هرگز بخشیده نخواهند شد.
مفتی لطیف الله حکیمی، رییس کمیسیون تصفیه صفوف، گفت: "اگر کسی با داعش همکاری کند، عفو نخواهد شد".
کمیسیون تصفیه صفوف همچنان می‌افزاید که روند ایجاد نماینده‌گی‌های این کمیسیون در سراسر کشور ادامه دارد و ازبهر پیشبرد کارهای این کمیسیون، پنچ کمیسیون دیگر زیر چتر این کمیسیون افزوده شده تا کاری‌های تمامی کمیسیون را تسریع کند.
رییس کمیسیون تصفیه صفوف به نظامیان دستور داده که پس از این هیچ گروه یا هیچ کسی حق ندارد که نظامیان و مقام‌های حکومت پیشین را توهین و تحقیر کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала