گوگل راه نجات سیاره زمین را پیدا کرد

© REUTERS / Clay Mclachlanگوگل راه نجات سیاره زمین را پیدا کرد
گوگل راه نجات سیاره زمین را پیدا کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.11.2021
عضو شوید
شرکت گوگل نسخه تجاری پلتفرم ابری Earth Engine  را معرفی کرده است.
به گزارش اسپوتنیک؛ به نقل از بلومبرگ، شرکت گوگل برنامه  Earth Engine خود را که به عنوان یک  انجن قدرتمند سنجش از دور برای استخراج اطلاعات کاربردی از تصاویر ماهواره­ ای است، معرفی نموده است.
براساس گزارش نشریه، این برنامه تصاویر ماهواره‌ای زمین و نرم‌افزار تجزیه و تحلیل داده‌هارا از منبع باز ارائه می‌کند تا شرکت‌های بزرگ بتوانند پایداری زنجیره‌ای تامین خود را ردیابی کنند و در مبارزه با تغییرات آب و هوایی مشارکت کنند.
نسخه آزمایشی این پلتفرم برای دسترسی کاربران خصوصی در Google Cloud قرار داده شده است. این برنامه در حال حاضر توسط شرکت بیمه Swiss Re  و غول صنعتی Unilever استفاده می شود و 17 میلیون هکتار مزارع، برای اطمینان از جنگل زدایی و قطع غیرقانونی درختان تروپیکی جهت بدست آوردن روغن "پالم" توسط آن کنترل می‌شود.
اکنون  چندین سال است که برنامه  Google Earth Engine به صورت رایگان با سازمان های غیرانتفاعی حفاظت از محیط زیست و سازمان های اجتماعی همکاری می کند.
این سرویس روزانه حدود 20 هزار فایل را دریافت می کند که در میان آنها نه تنها تصاویر ماهواره ای از منطقه، بلکه اطلاعاتی از ترکیب خاک و بخار آب نیز وجود دارد.
به‌گفته یک متخصص در این زمینه، روغن پالم به افزایش گرمایش جهانی هم دامن می‌زند. چرا که سایر درخت‌ها برای تولید این روغن، قطع می‌شوند. پس تقاضای بالاتر برای این روغن به‌معنای از بین رفتن پوشش جنگلی بیشتر و در نتیجه، افزایش گازهای گلخانه‌ای است.
گوگل در حال توسعه پروژه های دیگری برای حفظ محیط زیست و مبارزه با گرمایش زمین است، مثلا برنامه  گوگل Cloud به شرکت ها کمک می‌کند تا انتشار گاز کربن را ردیابی و کاهش دهند، در حالی که Google Maps رانندگان را در مسیرهای که کم‌کربن،   راهنمایی می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала