Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

اختصاصی اسپوتنیک؛ متهم شدن آریانا سعید به سو استفاده از دختران ورزشکار و کلاه برداری

آریانا سعید
آریانا سعید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.11.2021
عضو شوید
مالک شریفی سپورت ادعا دارد که آریانا سعید آوازخوان مطرح افغانستان و همچنان موسس و بنیان‌گذار تیم فوتبال آریانا، از این شرکت قرض‌دار است و به نام ساختن تیم از بازیکنان فوتبال استفاده جویی کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، حدود هشت ماه قبل آریانا سعید آواخوان مطرح افغانستان، در فیس‌بوکش اعلام کرد که برای رشد جوانان و بخصوص دختران در عرصۀ ورزش، تیم فوتبالی زیر نام آریانا تشکیل داده است و تلاش خواهد کرد تا در کنار هنر از این راه نیز به قشر جوان خدمت کند.
این اقدام آریانا سعید مورد حمایت بسیاری از ورزش دوستان قرار گرفت و از این آوازخوان پُرآوازه تقدیر و تمجید فراوانی صورت گرفت.
اما با سقوط کابل به دست طالبان، آریانا سعید همراه با شمار زیای از چهره های سرشناس کشور از طریق پروازهای تخلیه افغانستان را ترک کرد تا سرنوشت تیم فوتبال تازه تاسیس او نیز بلاتکیف باقی بماند.
​با این حال، شریفی اسپورت، کمپنی تولید لباس‌های ورزشی در کابل ادعا می‌کند که آریانا سعید موسس تیم فوتبال آریانا و عظیم نجفی مدیر این تیم، از این شرکت قرضدار اند و پولی که بابت تهیه لباس باید به آن‌ها پرداخت می‌شد، تا حالا پرداخته نشده است.
زین الدین شریفی مالک شریفی سپورت در گفتگوی اختصاصی با اسپوتنیک، مدعی است که آریانا سعید همچنان ازتیم فوتبال دختران شریفی اسپورت نیز استفاده سو کرده و تشکیل تیم بانوان او هم فقط جنبه تبلیغاتی داشت.
زین الدین شریفی که خود یکی از چهره های شناخته شده فوتبال در کشور است، به اسپوتنیک گفت:"
آریانا سعید همان زمان که می‌خواست تیم فوتبال تشکیل دهد، به فدراسیون فوتبال مراجعه کرد و فدراسیون تمامی هزینه‌هایی که برای تشکیل تیم لازم بود را به وی توضیح داد و در نهایت او از تشکیل تیم منصرف شد و به دنبال راه‌های دیگر برآمد.
آریانا پس از آن با ما که مالکیت تیم شریفی اسپورت را در اختیار داریم، به تماس شد و خواست تا در بدل حمایت مالی، تیم ما با نام و لوگوی وی به میدان برود. پس از موافقت ما آریانا تیم بجه‌های شانزده سال را زیر نظر عظیم نجفی مدیر تیم تشکیل داد و شرکت ما برای هر دو تیم بانوان و پسران لباس با نام و لوگوی آریانا ساخت و پس از مراسم مراسم افتتاحیه عکس‌های آن را در صفحات مجازی نشر کردند. سپس از دختران تیم ما که دیگر با نام تیم آریانا به میدان می‌رفتند وعده‌های زیادی دادند و مدعی شدند که نادیه ندیم از آن‌ها حمایت خواهد کرد، اما تمام این‌ها دروغ بود و فقط از دختران سواستفاده شد و بس."
شریفی در مورد تورنمنت و اشتراک تیم آریانا در آن نیز صحبت کرد و گفت:
"ما تورنمنت را به امید این که آریانا از تیم حمایت می‌کند، شروع کردیم، اما حتی یک بوتل آب برای دختران تیم ما خریداری نکردند و ما مصارف ترانسپورت و همه چیز را پرداخت کردیم و در این وسط تیم کاری آریانا تنها از در جریان و پایان تورنمنت عکس گرفت و از آن استفاده کردند. ما در آن زمان به آن‌ها گفتیم که شما از تیم حمایت نکردید، اما پول لباس تیم را بپردازید چون این مسئله مربوط شرکت لباس است و آن‌ها وعده دادند که پرداخت می‌کنند."
شریفی افزود:
از آن زمان تا حالا که نزدیک به چهار ماه گذشته اما پول لباس‌ها پرداخت نشده و ضمن این که آریانا از حضور دختران ما در تیم و چند کمپاین غیر ورزشی و شخصی استفاده کرد، هیچ حمایتی انجام نداده و از کشور نیز فرار کرده‌است. ما با عظیم نجفی مدیر برنامه‌های آریانا به تماس شدیم تا قروض خویش را پرداخت کنند اما هیچ خبری از پرداخت بدهی‌ شان نیست."
مالک شریفی سپورت از آریانا که خود را مدافع حقوق زنان معرفی می‌کند، گلایه دارد و می‌گوید که پس از خروج از افغانستان از دختران تیم که با نام وی به میدان رفتند و حالا در شرایط سختی به سر می‌برند، احوال نگرفته و آن‌ها را به حال خود شان رها کرده است.
با این حال شرکت شریفی اسپورت از آریانا سعید می‌خواهد تا پول تهیه لباس‌های تیم را پرداخت کند زیرا در شرایط فعلی شرکت آن‌ها مشکلات اقتصادی زیادی دارد و آن‌ها تلاش دارند تا با جمع آوری قروض، این شرکت را سر پا نگه دارند و برای ورزش افغانستان کار کنند.
آریانا سعید و یا مدیر برنامه‌های او در بخش ورزش تا حالا واکنشی در این مورد نشان نداده اند و با وجود تماس‌های مکرر شریفی اسپورت، حتی آماده نیستند تا در این مورد پاسخی ارائه دهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала