امکان جنگ بزرگ روسیه با غرب

CC0 / Pixabay / روز آخرت
روز آخرت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.11.2021
عضو شوید
از کشوری نام گرفته شده است که می تواند غرب را در جنگ بزرگ با روسیه تحریک کند.
 به گزارش اسپوتنیک، گولوواچف، کارشناس سیاسی اوکراین اظهار داشته است که پولند می تواند جنگ بزرگی بین غرب و روسیه را تحریک می کند.
آندری گولواچف، کارشناس سیاسی اوکراینی، پولند را متهم کرد که اروپا را به یک جنگ بزرگ با روسیه تشویق می کند.
راکت های Aegis Ashore  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2021
واکنش روسیه به استقرار راکت های Aegis Ashore در پولند
این مقاله نویس یادآور شد که ورشا بر سر استقلال قوه قضائیه وارد مناقشه سختی با بروکسل شده که خطر از دست دادن 60 میلیارد یورو کمک را در پی داشت. علاوه بر این، بحث حذف این کشور از اتحادیه اروپا نیز مطرح است.
او می‌نویسد: «در این شرایط، پولند به‌جای پذیرش سریع و راه‌اندازی سریع این سه تا پنج هزار کُرد بدبخت به آلمان و دیگر کشورهای ثروتمند اتحادیه اروپا، <...> شروع به دامن زدن عمدی یک درگیری جهانی می‌کند».
ناظر متقاعد شده است که پولندی ها، مانند اوکراین، تصویر "جبهه شرقی" جهان غرب را به اتحادیه اروپا و ایالات متحده میفروشند تا برای خود "خوبی" های مختلف "التداس کنند": هر دو کشور در حال رقابت با یکدیگر هستند.
وی تاکید کرد که به هر صورت، چرچیل در زمان خود نیز پولند را تحریک کننده اصلی اروپا می خواند و معتقد بود که پولندی ها به نفع خود تمام تلاش می ورزد.
پولند «کلید» بازدارندگی روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2019
پولند «کلید» بازدارندگی روسیه
اما به نظر می رسد درسی که برای آینده حاصل نشده است: پولندی ها دوباره از سیستم سابقه استفاده کردند و اروپا را هل دادند.
در این هفته چندین هزار نفر از شرق میانه به سرحد بلاروس و پولند هجوم آوردند و در آنجا تجمع کردند. آنها بارها و بارها سعی کردند از حلقه محافظین پولندی عبور کنند، که چندین بار موفق شدند.
اتحادیه اروپا، ایالات متحده و بریتانیا، مینسک را به استفاده از مهاجرین برای اعمال فشار بر بروکسل و بی ثبات کردن اوضاع در کشورهای همسایه متهم کردند. روسیه بارها از این بابت مورد انتقادات غرب قرار گرفت و کرملین در پاسخ اعلام کرد که آنها در هجوم پناهجویان دخالت ندارند و این حملات را بی اساس خواند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала