بلینکن: آمریکایی های باقی مانده در افغانستان قصد بازگشت ندارند

© REUTERS / Alex Brandon/Pool بلینکن: آمریکایی های باقی مانده در افغانستان قصد بازگشت ندارند
    بلینکن: آمریکایی های باقی مانده در افغانستان قصد بازگشت ندارند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.11.2021
عضو شوید
وزیرخارجه آمریکا اعلام کرد با تغییر شرایط در افغانستان برخی از آمریکایی‌هایی که در این کشور باقی مانده بودند، از ترک کابل منصرف شده اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا گفته است: تلاش‌ها برای تخلیه شهروندان آمریکایی ادامه دارد و اتباع آمریکایی که در افغانستان هستند و مدرک شناسایی معتبر دارند می‌توانند از فرصت مناسبی که پیش آمده استفاده و این کشور را ترک کنند.
بلینکن اضافه کرد: با تغییر شرایط، تعداد آمریکایی‌هایی که از افغانستان تصمیم به خروج می‌گیرند، در نوسان است  و برخی از آمریکایی‌هایی که در افغانستان جا مانده اند بعد از دیدن شرایط جدید این کشور ترجیح می‌دهند در کنار خانواده خود در افغانستان بمانند.
Госсекретарь США Энтони Блинкен во время выступления в штаб-квартире НАТО в Брюсселе, Бельгия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.11.2021
بلینکن : نخستین سفر نماینده جدید آمریکا برای افغانستان آغاز شد
وی اظهار کرد: آن دسته از شهروندان آمریکایی که به آن‌ها فرصت خروج داده شد، کسانی بودند که وزارت امور خارجه آمریکا آنان را به عنوان افراد آماده خروج، شناسایی کرده بود.
پیش از این هم وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده بود در پی رایزنی‌های دیپلماتیک با مقامات قطری، امکان خروج تعدادی از اتباع آمریکایی و نیز تعدادی از شهروندان افغان از افغانستان فراهم شده است و این افراد با یک پرواز چارتر، خاک افغانستان را ترک کردند.
با خروج تحقیرآمیز آمریکا و ناتو از افغانستان بسیاری از اتباع و جاسوسان آمریکایی در کابل جاماندند.
در همین حال وال استریت ژورنال نیز در گزارشی فاش کرد این آمریکایی‌های جا مانده به صف داعش پیوسته و اطلاعات کیفی فراگرفته از نظامیان آمریکایی را به عناصر داعشی منتقل کرده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала