افشاگری فارن پالیسی/ هنوز 14 هزار آمریکایی در افغانستان باقی مانده‌اند

© REUTERS / Brendan McDermidСолдаты выходят из самолета после возвращения из Афганистана в США
Солдаты выходят из самолета после возвращения из Афганистана в США  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.11.2021
عضو شوید
 نشریه فارن پالسی به نقل از یک منبع آگاه در کنگره گزارش داد، وزارت امور خارجه آمریکا بر این باور است که ۱۴ هزار مقیم دائمی قانونی آمریکا همچنان در افغانستان باقی مانده‌اند.
 به گزارش اسپوتنیک، نشریه‌ی نشریه فارن پالسی آمریکایی،  به نقل از مقام‌های ارشد این کشور گزارش داده‌اند که برخلاف ادعاهای جو بایدن مبنی بر خروج شهروندان امریکا از افغانستان، هنوز ۱۴ هزار تن با اقامت دایم امریکا در این کشور باقی مانده‌اند. آن‌ها جو بایدن را متهم به دروغگویی می‌کنند.
یکی از دستیاران کنگره امریکا در گفتگو با این نشریه از این موضوع خبر داده و دولت بایدن را متهم به دروغ‌گویی در این باره کرده‌‍است. 
 
Посол США в Ираке и Афганистане Залмай Халилзад - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.10.2021
خلیل‌زاد: خروج آمریکا از افغانستان یک «پایان بد» بود
بعلاوه، برایان مک‌کئون، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در نشست سه نوامبر افشا کرد که وزارت امور خارجه آمریکا تا دوم نوامبر از حضور 289 شهروند آمریکایی در افغانستان مطلع بوده و به دنبال خروج 140 آمریکایی در هفته قبلی، 81 تن دیگر نیز برای خروج از افغانستان آماده می‌شوند.
در گزارش آمده است کهپیش از خروج کاملا ناموفق و بی دقت نیروهای آمریکایی از افغانستان در تاریخ 30 آگست سال جاری میلادی، رئیس جمهور آمریکا وعده جدی داده بود دال بر اینکه "اگر شهروندان آمریکایی در افغانستان باقی مانده باشند، تا زمان خروج تمامی آنها در افغانستان خواهیم ماند".
 جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا نه تنها این وعده خود را زیر پا گذاشت، بلکه همچنان گزارشاتی منتشر می‌شود که نشان می دهند وی چقدر بد شکست خورده و هزاران هزار تن همچنان در افغانستان سرگردان هستند.
- در 30 آگست سال جاری میلادی آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود: ما بر این باور هستیم که تعداد اندکی از آمریکایی‌ها که کمتر از 200 تن هستند و احتمالا حدودا 100 نفر باشند همچنان در افغانستان باقی مانده‌اند و خواستار خروج از این کشور هستند.
در همین حال آنتونی بلینکن تاکید دارد که شمارش دقیق اتباع آمریکایی باقی مانده در افغانستان بسیار دشوار است چرا که دائما تعداد بیشتری برای خروج از این کشور پیش قدم می‌شوند.
این گزارشات همچنین ده‌ها هزار متحد افغان را که به آنها وعده خروج از افغانستان داده شده است، نادیده می‌گیرد. بایدن در حالی که آمار دقیقی نداشت، وعده داد تا هر کسی را که بخواهد از افغانستان خارج کند. این نیز همانند دیگر وعده‌ها و اطلاعیه‌هایش، تنها یک حرف بی‌معنی و بی‌پایه و اساس بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала