داعش مسئولیت انفجار اخیر کابل را بر عهده گرفت

© SputnikКабул
Кабул - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.11.2021
عضو شوید
گروه داعش با نشر اعلامیه‌ی مسئولیت انفجار اخیر کابل را که در آن شش غیرنظامی به شمول یک خبرنگار کشته شدند پذیرفته است.
به گزارش اسپوتنیک، گروه تروریستی داعش  روز گذشته، (یک‌شنبه شب 23 عقرب)  در کانال تلگرام خود پذیرفته است که انفجار روز شنبه (۲۲ عقرب) در یکی از مناطق شیعه‌نشین شهر کابل انفجاری را انجام داده‌است‌. داعش مدعی شده‌است که در این انفجار 20 نفر کشته و یا زخمی شده‌اند.
انفجار در گولایی مهتاب قلعه دشت برچی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.11.2021
انفجار در گولایی مهتاب قلعه دشت برچی
آن انفجار که ناشی از ماین مقناطیسی بود، موتر شهری نوع تونس را در مربوطات ناحیه هجدهم هدف قرار داد.
براساس گزارش‌ها در آن انفجار شش نفر کشته‌ شده‌اند.
در ماههای اخیر چند حمله و انفجارهای تروریستی در ولایات کابل ، ننگرهار، کنر، خوست، کابل، قندوز و قندهار به وقوع پیوسته و مسئولیت اکثر آنها را داعش برعهده گرفته است.
با این حال دولت موقت گروه طالبان در افغانستان با کم اهمیت خواندن خطر گروه تروریستی داعش، وعده داده که این گروه را در این کشور سرکوب و نابود می کند.
 چنین انفجارهایی در کابل تازگی ندارد.
در دولت سابق همه‌ روزه ماین‌های مقناطیسی موترهای شهری و مسافربری را هدف قرار می‌داد. در آن زمان دولت، طالبان را مسئول می‌دانست؛ اما در حال حاضر که طالبان خود مسئول تامین امنیت هستند، داعش مسئولیت انفجارها را به عهده می‌گیرد. این در حالی است که طالبان می‌گویند، داعش حضور فزیکی در افغانستان ندارد و تهدیدی جدی نیست.
گفتنی است که داعش اخیرا حملات مرگباری را بر مساجد شیعیان در قندهار و قندوز انجام داده که ده‌ها کشته‌ و زخمی برجای گذاشته‌است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала