لیتوانیا: باید مطمئن شویم که طیارات مهاجران در بلاروس فرود نمی کند

© AP Photo / Mindaugas Kulbisگابریلیوس لندسبرگیس وزیر امور خارجه لیتوانیا
گابریلیوس لندسبرگیس وزیر امور خارجه لیتوانیا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.11.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه لیتوانیا اظهار داشت: اتحادیه اروپا باید مطمئن شود که طیارات حامل مهاجران فرصت فرود در بلاروس را ندارند.
به گزارش اسپوتنیک، گابریلیوس لندسبرگیس وزیر امور خارجه لیتوانیا، روز دوشنبه گفت که اتحادیه اروپا باید اطمینان حاصل کند که طیارات حامل مهاجران فرصت فرود در بلاروس را ندارند.
طیارات ناتو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.07.2021
زنگ خطر در پایگاه ناتو مستقر در لیتوانیا+ویدیو
بر اساس این گزارش، وزیر خارجه لیتوانیا که این سخنان را در جریان نشست مشترک وزرای خارجه اتحادیه اروپا مطرح می‌ کرد، گفت: ما باید مطمئن شویم که هیچ هواپیمایی با افرادی که قصد مهاجرت (به اروپا) دارند در میدان های هوایی بلاروس فرود نیاید.
قابل ذکر است، روز گذشته نیز صدراعظم پولند طی سخنانی خواستار اقدام جدی ناتو برای کمک به حل مشکل مهاجران در مرز این کشور با بلاروس شد.
ماتئوش موراویتسکی وزیر خارجه پولند با درخواست کمک از سوی ناتو برای حل معضل مهاجران، گفت که احتمالاً کشورش به همراه لیتوانیا و لتونیا خواستار برگزاری شورای مشورتی با اعضای ناتو در قالب ماده 4 اساسنامه این پیمان نظامی خواهند شد.
موراویتسکی در سخنان خود گفت: فقط ابراز نگرانی علنی کافی نیست، ما به گام‌ های مشخص و تعهد عمومی اعضای پیمان نیازمند هستیم.
طی روزهای گذشته، کشورهای درگیر با بحران مهاجرت به اروپا، یعنی لیتوانیا، پولند، لتونیا و اوکراین ضمن انتقادات تند از رویه اتحادیه اروپا و ناتو در نحوه مقابله با این بحران انتقاد کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала