واکنش سازمان ملل به حمله هوایی آمریکا به غیرنظامیان در سوریه

© Photo / Dane Wiedmann/Public domainАмериканский истребитель F-35B
Американский истребитель F-35B - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.11.2021
عضو شوید
 سازمان ملل از حملات هوایی آمریکا در سوریه را که منجر به کشته شدن بیش از 70 غیرنظامی شد، شدیدا محکوم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، فرحان حق سخنگوی دبیر کل  سازمان ملل می‌گوید، ارتش آمریکا باید در قبال اقداماتی که منجر به مرگ غیرنظامیان شده است، پاسخگو باشد.
روزنامه «نیویورک تایمز»اخیرا خبر داد که آمریکا در دوران جنگ با داعش در سوریه در حمله‌ای باعث کشته شدنده ها غیر نظامی ازجمله زنان و کودکان شده است.
حق گفت: «ما بر لزوم مسئولیت در قبال تمامی اقداماتی که منجر به مرگ غیرنظامیان می شود، تأکید می کنیم.»
انجام 9 حمله تروریستی در سوریه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.11.2021
انجام 9 حمله تروریستی در سوریه
 روزنامه نیویورک تایمز برای اولین بار خبر داد آمریکا در دوران جنگ با داعش در سوریه در حمله ای باعث کشته شدن 70 غیر نظامی از جمله زنان و کودکان شده است. این نشریه در گزارشی تاکید کرد ارتش آمریکا در حمله ای در 18 مارچ 2019در منطقه باغوز، آخرین منطقه ای که از کنترل تروریست های داعش خارج شد، با استفاده از جنگنده های  F-15E ، دو تن مواد منفجره بر گروهی از افراد غیر نظامی سرازیر کرد.
این گزارش افزوده که این در آن زمان ارتش آمریکا در این باره اطلاع‌رسانی نکرد و این اولین بار است که این موضوع فاش می‌شود.
«نیویورک تایمز» افزوده که این یکی از بزرگ‌ترین تلفات غیر نظامی در جنگ با داعش بوده و یک حقوق‌دان آن را در احتمالا در حد «جنایت جنگی» دانسته است.
این گزارش تأکید کرده که نیروهای ائتلاف بین‌المللی با بولدوزر منطقه انفجار را صاف کرده و موضوع را از فرماندهان بلندپایه پنهان کرده‌اند.
این نشریه افزوده که این گزارش را بر اساس چند ماه بررسی اسناد و گزارش‌های محرمانه و جلسات رو در رو با برخی مقامات و کارکنان ذی‌ربط تنظیم کرده است.
«نیویورک تایمز» تأکید کرده که گزارش کامل را به ستاد مرکزی ارتش امریکا ارسال کرده و فرماندهی این ستاد هم این موضوع را تأیید و به کشته شدن 80 تن اذعان کرده است.
فرماندهی ستاد مرکزی امریکا به این نشریه گفته که در این حمله 16 تروریست داعشی و 4 غیر نظامی کشته شدند و درباره مابقی قربانیان نمی‌توان مطمئن بود که آنان غیر نظامی بوده‌اند یا تروریست، چون گاهی در مناطقی که ستیزه‌جویان داعش می‌جنگیدند، زنان و کودکان هم حضور داشتند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала