برگزاری نشست قریب الوقوع سازمان ملل درباره افغانستان

© AP Photo / Ronald ZakШтаб-квартирой ООН в Вене
Штаб-квартирой ООН в Вене - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.11.2021
عضو شوید
در این نشست در باره وضعیت حقوق بشری، کمک‌های بشردوستانه و چگونگی رسیدن کمک‌ها به افغانستان، بحث خواهد شد.
 
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌گوید که این سازمان تا سه روز دیگر نشستی را در باره‌ اوضاع افغانستان برگزار می‌کند.
دبورا لاینز، نمایندۀ ویژۀ دبیرکل سازمان ملل متحد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.11.2021
واکنش سازمان ملل به قتل مدافعین حقوق بشر در افغانستان
رییس شورای امنیت سازمان ملل متحد گفته است که در این نشست در باره وضعیت حقوق بشری، کمک‌های بشردوستانه و چگونگی رسیدن کمک‌ها به افغانستان، بحث خواهد شد.
این نشست در حالی برگزاری می‌شود که همواره سازمان‌های بین المللی از وقوع فاجعه‌ی انسانی در زمستان پیش‌رو در افغانستان هشدار داده اند.
"امارت اسلامی" طالبان  با استقبال از برگزاری این نشست می‌گوید که امیدوار است جهانیان واقعیت‌های کنونی افغانستان را احترام کرده و راه تعامل را با کابل به پیش بگیرند.
انعام الله سمنگانی، معاون سخنگوی امارت اسلامی در این باره گفته است: «باید واقعیت‌های موجود درافغانستان را ارج بگذارند و درک بکنند و وارد تعامل و روابط بهتر با افغانستان شوند.»
برخی رسانه ها اخیرا به نقل از رییس شورای امنیت سازمان ملل متحد گزارش داده اند وضعیت اقتصادی افغانستان در این نشست به بحث گرفته خواهد شد.
بر اساس آمار های سازمان ملل متحد، دست کم 95 درصد مردم افغانستان زیر خط فقر بسر می‌برند و هم اکنون، نزدیک به نُه میلیارد پول افغانستان در بانک‌های جهانی مسدود است.
کشورها و سازمان‌های جهانی هم برنامه کمک‌های عملی به افغانستان را آغاز نکرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала