درگیری میان طالبان و داعش در شهر قندهار

© Photo / U.S. Embassy Kabul درگیری میان طالبان و داعش در شهر قندهار
 درگیری میان طالبان و داعش در شهر قندهار  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.11.2021
عضو شوید
طالبان می گویند که در درگیری میان نیروهای این گروه و نیروهای گروه داعش در مرکز شهر قندهار، سه عضو داعش و دو غیرنظامی کشته شده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، انعام‌الله سمنگانی، معاون سخن‌گوی طالبان در تویتی نوشته است که نیروهای این گروه یک پناه‌گاه داعش را در منطقه‌ی شفاخانه سیدال حوزه‌ چهارم امنیتی شهر قندهار هدف قرار داده است.
وحید عمر: گزارش  در بارۀ اتهام‌های تجاوز جنسی بر کودکان لوگر غیر حرفه ای بود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.05.2020
مشاور رئیس جمهور: داعش پالان جدید طالب است
سمنگانی همچنین نوشته است که در نتیجه‌ این عملیات، پناه‌ گاه داعش از بین برده شده است. به‌گفته‌ او، به نیروهای طالبان در این عملیات آسیبی نرسیده است.
در همین حال، خبرنگار روزنامه اطلاعات روز در جنوب کشور می‌گوید که نیروهای ویژه‌ طالبان شب گذشته (یک‌شنبه، ۲۳ عقرب) بر شش مخفی‌گاه داعش عملیات راه‌اندازی کرده‌اند. او به نقل از مسئولان ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات می‌گوید که در این عملیات چهار داعشی کشته و هشت داعشی دیگر بازداشت شده‌اند.
ولایت قندهار در جنوب افغانستان موقعیت دارد. در حکومت پیشین از فعالیت داعش در این ولایت کم‌تر گزارش می‌شد، اما با تسلط طالبان بر افغانستان، داعش حضورش را در ولایت‌های مختلف از جمله ارزگان در همسایگی قندهار همگانی کرده‌اند. چندی پیش یک مسجد شیعیان در شهر قندهار نیز هدف حمله‌ی انتحاری قرار گرفت که مسئولیت آن‌ را گروه داعش بر عهده گرفته بود.
داعش تا کنون درباره‌ درگیری اخیر با طالبان در قندهار چیزی نگفته‌ اند، اما در مواردی شهروندان کشور طالبان را متهم می‌کنند که مخالفانش را زیر نام داعش از بین می‌برند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала