رژه نظامی طالبان با تسلیحات ساخت آمریکایی در کابل + ویدیو

© https://twitter.comطالبان درغور از مردم یک‌ونیم میلیون خون‌بها خواسته اند
طالبان درغور از مردم یک‌ونیم میلیون خون‌بها خواسته اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.11.2021
عضو شوید
نیروهای طالبان با وسایط زرهی ساخت آمریکا و بالگردهای روسی یک رژه نظامی در کابل برگزار کردند تا تغییر خودشان از یک گروه مبارز به یک ارتش عالی‌رتبه منظم را به نمایش بگذارند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رویترز، طالبان روز یکشنبه با برگزاری رژه نظامی در خیابان مرکزی کابل (دارالامان) تسلیحات باقیمانده آمریکایی را به نمایش گذاشتند.
طالبان دو دهه همچون نیروهای چریکی به فعالیت پرداختند، اما زمانی که دولت تحت حمایت غرب در افغانستان ماه آگست سقوط کرد، از تسلیحات و تجهیزات باقیمانده غربی‌ها برای به‌ تجدید نیروهای خودشان استفاده کردند.
 
عنایت‌الله خوارزمی، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت، رژه روز یکشنبه به فارغ‌التحصیلی 250 سرباز تازه آموزش دیده مرتبط است.
در این رژه ده‌ها موتر های امنیتی زرهی 117م ساخت آمریکا در اصلی‌ترین خیابان کابل به حرکت درآمده و بالگردهای می - 17 هم در آسمان پرواز کردند. بسیاری از سربازان هم اسلحه آمریکایی ام 4 در دست داشتند.
بسیاری از تسلیحات و تجهیزاتی که نیروهای طالبان هم اکنون استفاده میکنند، اقلامی است که واشنگتن به دولت تحت حمایت خودش در کابل داده بود تا نیروهای ملی افغان را برای مبارزه با طالبان سازماندهی کند. این نیروهای افغان اما با فرار اشرف غنی از افغانستان متلاشی شد و اجازه داد تا طالبان به تجهیزات نظامی مهمی دست یابند.
مقامهای طالبان گفته‌اند که خلبانها، مکانیکها و دیگر متخصصان ارتش ملی سابق افغانستان در یک نیروی جدید ادغام میشوند.
براساس گزارش بازرس کل ویژه در امور بازسازی افغانستان (سیگار) که اواخر سال گذشته منتشر شد، دولت آمریکا کالاها و خدمات دفاعی شامل تسلیحات، مهمات، خودروهای زرهی، ابزارهای دید در شب، هواپیما و سامانه‌های شناسایی به ارزش بیش از 28 میلیارد دالر بین سالهای 2002 تا 2017 به دولت وقت افغانستان تحویل داده بود.
برخی از این هواپیماها به دست نیروهای فراری افغان به کشورهای همسایه افغانستان در آسیای میانه منتقل شد اما مابقی به دست طالبان افتاد. مشخص نیست که چه تعداد از آنها عملیاتی هستند.
نیروهای طالبان چندی پیش هم در قندهار چنین رژه‌ای را برگزار کرده بودند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала