رسانه‌ها: تولید تریاک در جنوب افغانستان افزایش یافته است 

© Flickr / United Nations PhotoA close-up of an opium poppy
A close-up of an opium poppy - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.11.2021
عضو شوید
 برخی گزارش ها حاکی است که در مناطق جنوبی افغانستان در بحبوبه بحران اقتصادی، فرآورده های تریاک به طور قابل توجهی افزایش یافته است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "رویترز" تولید تریاک امسال در جنوب افغانستان نسبت به فصول گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
بر اساس این گزارش، در بحبوحه بحران شدید اقتصادی در کشور، کشت خشخاش یگانه راه کسب درآمد برای باشندگان محلی به ویژه در ولایات قندهار و هلمند باقی مانده است.
افغانستان همچنان بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد مخدر جهان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.11.2021
افغانستان همچنان بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد مخدر جهان است
هرچند گزارش سال 2021 سازمان ملل متحد در باره تولید مواد مخدر در افغانستان تاکنون منتشر نشده است اما یک تحقیق که در ماه ثور 1400 انجام شده است ، بیانگر افزایش 37 درصدی کشت خشخاش نسبت به سال 1399 بود.
ذبیح‌الله مجاهد» سخنگو و وزیر فرهنگ و اطلاع‌رسانی طالبان اخیرا در مصاحبه‌ای بر ضرورت مقابله با کشت خشخاش در افغانستان تأکید کرد.
طالبان پس از تسلط بر افغانستان از جامعه جهانی خواست که برای ریشه کن کردن کشت خشخاش و یافتن کشت جایگزین با آنها همکاری کنند تا کشت آن را به صفر برسانند اما براساس گزارش های منتشر شده ،کشت خشخاش از زمان تسلط این گروه بر افغانستان کاهش نیافته است.
ذبیح‌الله مجاهد افزود: «در حال حاضر نزدیک به سه میلیون افغانی اعتیاد به مواد مخدر دارند. این برای ما بسیار دردناک است. تلاش خواهیم کرد تا از کشت و تولید مواد مخدر جلوگیری کنیم. سال 2001 توانسته بودیم که کشت و تولید انواع مواد مخدر را کاهش دهیم. اکنون نیز در همان مسیر اقدام خواهیم کرد.»
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала