فقر شدید در غور؛ خانواده‌های  با شکم  گرسنه روی جاده می‌خوابند + تصاویر

© https://twitter.comکشته شدن دو غیرنظامی در ولایت غور
کشته شدن دو غیرنظامی در ولایت غور - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.11.2021
عضو شوید
 چندین خانواده در ولایت غور به‌دلیل فقر شدید در کنار یکی از جاده های شهر فیروزکوه، مرکز این ولایت زندگی می‌کنند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "هشت صبح کابل" شماری از خانواده‌ها در ولایت غور به دلیل فقر شدید و گرسنه‌گی، شب و روز در جاده‌ها به سر می‌برند. این خانواده‌ها از روز شنبه، (22عقرب) به این‌سو از مناطق ولسوالی الله‌یار به شهر فیروزکوه آمده‌اند.
این خانواده‌ها در حالی شب‌وروز خود را در فضای باز و هوای سرد فیروزکوه می‌گذرانند که در میان‌شان کودکان نوزاد، زنان و مردان کهن‌سال نیز حضور دارند.
این خانواده‌ها که به دلیل فقر به مرکز ولایت غور پناه آورده‌اند، می‌گویند که تاکنون هیچ نهادی برای کمک به سراغ آنان نیامده است.
این خانواده‌ها گفته‌اند که هیچ پولی برای خریداری دارو و مواد غذایی در دست ندارند. آنان از موسسه‌ها و نهادهای کمک‌کننده می‌خواهند که آنان را یاری رسانند، زیرا در غیر آن، کودکان‌شان از شدت سردی و گرسنه‌گی جان خواهند داد.
در همین حال، معاون والی طالبان برای غور با تأیید این خبر به رسانه ها گفت که آنان در تلاش جلب کمک‌های نهادهای امدادرسان برای افراد نیازمند اند.
غور در زون غرب کشور یکی از ولایت‌های کوهستانی و سردسیر است. بیم آن وجود دارد که با سردشدن بیشتر هوا، فاجعه‌ی انسانی به‌دلیل گرسنگی در غور رخ دهد.
این در حالی است که برخی از خانواده‌های غوری دختران خردسال‌شان را به‌دلیل فقر به فروش می‌رسانند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала