نظامیان استرالیایی طالبان را به جای بازداشت از بین می‌بردند

CC BY 2.0 / Australian Government Department of Defence / نظامیان استرالیایی طالبان به جای بازداشت از بین می‌بردند
 نظامیان استرالیایی طالبان به جای بازداشت از بین می‌بردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.11.2021
عضو شوید
فرمانده استرالیایی: وجود فساد در میان نظامیان دولت پیشین افغانستان و آزاد کردن جنگجویان بازداشت شده طالبان، باعث شده تا آنان این جنگجویان را به جای بازداشت، از بین ببرند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از  آوا، در یک نشست استجوابیۀ سنای استرالیا، یک فرمانده نظامی این کشور اقرار کرده است که فساد در میان نظامیان دولت پیشین افغانستان و رهاشدن زندانیان طالبان سبب شد آن‌ها تصمیم بگیرند طالبان را بازداشت نکنند و در جا از بین ببرند.
این فرمانده نظامی توضیح داده است که در جریان عملیات‌های این کشور، سربازان استرالیایی جان‌شان را در خطر قرار می‌دادند تا با نیرو‌های طالبان بجنگند و افراد طالبان را که در جنگ بازداشت و به نیرو‌های افغانستان تسلیم می‌کردند. اما چند هفته بعد با همان جنگ‌جو در میدان جنگ دوباره روبه ‌رو می‌شدند.
 دیدبان حقوق بشر: مقامات در روند تحقیقات جنایات نظامیان استرالیایی در افغانستان مداخله نکنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.12.2020
دیدبان حقوق بشر: مقامات در روند تحقیقات جنایات نظامیان استرالیایی در افغانستان مداخله نکنند
او گفته است حتی مواردی هم بوده که یک جنگ‌جو دو یا سه بار توسط نیرو‌های زیر فرمان او بازداشت شده بود.
به گفتۀ او، این کار سبب ضعیف‌شدن روحیۀ سربازان شد و آن‌ها از هم‌ می‌پرسیدند که هدف جنگیدن‌شان چیست وقتی کسی که بازداشت شده‌ به‌زودی دوباره رها می‌شود.
این فرمانده نظامی استرالیا افزوده است که به همین دلیل آن‌ها تصمیم گرفتند دیگر کسی را بازداشت نکنند؛ بلکه به جنگ‌جویان طالبان زمان می‌دادند که سلاح خود را بردارند و به سمت سربازان تیراندازی کنند تا براساس قوانین جنگی، سربازان اجازۀ تیراندازی به جنگ‌جویان طالبان را داشته باشند و آن‌ها را می‌کشتند.
به گزاش سلام وطندار؛ استرالیا در طول جنگ افغانستان ۳۹ هزار نظامی به افغانستان فرستاد و از ۲۰۰۱ به این‌سو ۱۴ نیروی این کشور در افغانستان کشته شدند. این کشور در یازدهم جولای ام‌سال به‌طور رسمی اعلام کرد که مأموریتش در افغانستان به پایان رسیده است و دیگر سربازی در افغانستان ندارد.        
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала