ارتباط فرانسه با داعش افشا شد+ویدئو

© AFP 2023داعش
داعش - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.11.2021
عضو شوید
شبکه تلویزیونی ترکیه ارتباط فرانسه با داعش را افشا کرد.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی TRT ترکیه مستندی با عنوان «کارخانه: یک عملیات مخفی فرانسوی» ارائه کرد که در آن ارتباط کمپنی بزرگ سمنت فرانسوی Lafarge با سازمان تروریستی دولت اسلامی (داعش) افشا می شود.
دولت ترکیه یک تعداد شبه نظامیان داعش را به فرانسه اعزام کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.12.2019
اعزام شبه نظامیان داعش از ترکیه به فرانسه
این اسناد که همزمان با ششمین سالگرد حملات تروریستی در پاریس در سال 2015 است، شبکه ای کثیف از تماس ها را نشان می دهد که برای تامین مالی تروریزم بین المللی خدمت می کنند.
به گفته زاهد سوباجی مدیرعمومیTRT ، فیلم «کارخانه» حاصل یک تحقیق دو ساله روزنامه نگاری است. وی خاطرنشان کرد که به عنوان بخشی از آن، نیم میلیون سند به دقت مورد مطالعه قرار گرفت.
به گفته سردبیر سابق TRT World و رئیس فعلی آنادولو سردار کاراگز، آنها انتظار چنین نتایج بزرگی را از این پروژه نداشتند.
وی افزود: این مستند نشان می دهد که چگونه شرکت فرانسوی لافارژ در سوریه به عنوان پوششی برای سرویس های اطلاعاتی فرانسه استفاده شد، چگونه بودجه اتحادیه اروپا برای تامین مالی داعش و پ.ک.ک هدایت شد، چه اقداماتی توسط سیاستمداران و سرویس های اطلاعاتی فرانسوی برای هدایت این شرکت انجام شد. از مراحل قانونی و اینکه چگونه کمک های مالی داعش در سوریه به بمب گذاری پاریس در سال 2015 منجر شد.
این فیلم شامل مصاحبه‌های با مقامات سابق فرانسوی مانند آلن ژوله، رئیس اداره عمومی امنیت خارجی، میشل ساپن وزیر مالیه، میشل دوکلوس سفیر در سوریه، جرارد باپت نماینده مجلس و همچنین کارشناسان اطلاعاتی و امنیتی فرانسه و کارمندان سابق لافارژ است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала