تأکید یک مقام نظامی انگلیس برای تعامل با طالبان

© AP Photo / PA/Steve ParsonsГлава Генштаба Вооруженных сил Великобритании генерал Николас Картер
Глава Генштаба Вооруженных сил Великобритании генерал Николас Картер - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.11.2021
عضو شوید
یک مقام نظامی بلند پایه انگلیس در گفت‌وگو با خبرگزاری اسوشیتدپرس می‌گوید که برای حفظ دستاورد های 20 سال پسین کشورش باید با امارت اسلامی تعامل کند.
به گزارش اسپوتنیک، ژنرال نیک کارتر، رییس ستاد ارتش انگلیس می‌گوید برای اینکه امارت اسلامی حکومت فراگیر داشته باشد و دستاوردهای بیست سال پسین زنان و حقوق دختران حفظ شوند، نیاز است با آنان تعامل شود.
این مقام نظامی بلند پایه انگلیس در گفت‌وگویی با خبرگزاری اسوشیتدپرس می‌گوید که کشورش باید با امارت اسلامی تعامل کند.
با گذشت سه ماه از رویکار آمدن حکومت امارت اسلامی، تاکنون حکومت تازه از سوی هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است.
رییس ستاد ارتش انگلیس باورمند است که تعامل با طالبان به علت‌های گونه‌گون گزینه خوبی برای بهبود وضعیت کنونی افغانستان است.
جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.09.2021
شرط سران انگلیس و آمریکا برای به رسمیت شناختن طالبان
جنرال نیک کارتر می‌گوید: «به علت‌های گونه‌گون باید با آن‌ها «طالبان» تعامل کنیم. در مورد وضعیت انسانی در افغانستان بسیار نگران هستیم و برای حل این مشکل باید با دولت طالبان تعامل کرد تا مطمئن شویم که پول به جایی که باید برسد می‌رسد. آنان باید حکومت فراگیر داشته باشند. اگر آنان به طور فراگیر حکومت نکنند، بسیاری از دستاوردهایی که ما در 20 سال به دست آوردیم را از دست خواهیم داد.»
او هرچند وضعیت  پیش آمده را در کشور خلاف انتظارهایش در باره افغانستان می‌داند، اما تاکید می‌ورزد که باید راه‌هایی را برای بهبود اوضاع افغانستان در پیش بگیرند.
وی می‌افزاید: «حقوق زنان، فرصت دختران برای رفتن به مکتب و حقوق تمام اقلیت‌ها در افغانستان باید به درستی رعایت شود. و اگر این اتفاق نیفتد، پاسخ این است که ما شکست خواهیم خورد.»
طالبان که می‌گوید درب گفت‌وگوها را با کشورهای جهان باز است و این گروه تلاش دارد تا قناعت کشورهای جهان را فراهم سازد.
انعام الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان می‌گوید: «امارت اسلامی تلاش می‌کند آن پیشنهادهایی که کشورها از افغانستان دارد را برآورده بسازد و اگر در مورد موضوعی هم کشورهای همسایه تشویش دارند، راه گفت‌وگو باز است. با گفت‌وگوها می‌شود به نگرانی‌ها و پیشنهاد‌های شان گوش بدهیم و از راه تفاهم آن را حل بسازیم.»
تشکیل دولت فراگیر، حفظ دستاوردهای بیش از بیست سال پسین، احترام به حقوق بانوان و دختران، حفظ امنیت و رعایت حقوق اقلیت‌های مذهبی و قومی از پیش شرط‌های کشورهای جهان برای به رسمیت شناختن افغانستان هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала