خواست گورباچف ​​برای غیرنظامی کردن سیاست جهانی

© Sputnik / Eugene Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر Экс-президент СССР Михаил Горбачев
Экс-президент СССР Михаил Горбачев - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.11.2021
عضو شوید
آخرین رهبری اتحاد جماهیر شوروی، خواستار غیرنظامی شدن سیاست کل جهان شد.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل گورباچف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی این باور و فرضیه‌هایی که تاثیر تسلیحات هسته‌ای موجب امنیت و صلح می‌شود را رد کرد.
پایگاه خبری "گورباچف فاندیشین" نوشت که آخرین رهبر شوروی نظریات خود را در دیدار با نورسلطان نظربایف، اولین رئیس‌جمهوری قزاقستان و شرکت کنندگان در کنفرانس "رهبران متحد جهانی برای امنیت و تسلیحات هسته‌ای" بیان کرد.
کنفرانس "متحدان جهان" در پایتخت قزاقستان آغاز شد. ابتکار و ایده نظربایف از سوی رهبران سیاسی خیلی از کشورها مورد توجه و استقبال قرار گرفت.
گورباچف  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.08.2021
گورباچف از تحولات افغانستان باید درس عبرت بگیریم
گورباچف گفت از آن جایی که خود وی در دنیایی مملو از تهدیدات (پاندمی، فقر، کمبود آب و گرمای جهانی) زندگی کرده است، اساسا پیشنهاد می‌کند که فهم و ادراک از "امنیت" که شدیدا تحت تاثیر جنبه نظامی است، مجدد بررسی شود.
همچنین گورباچف اظهار کرد که اگر دولت‌ها به "پرداخت هزینه‌های هنگفت برای تقویت سلاح‌ها به ویژه تسلیحات هسته‌ای" ادامه دهند، تمام سعی و تلاشی که برای امنیت بهتر مردم انجام می‌شود، هدر خواهد رفت.
گورباچفِ طرفدار کنارگذاشتن سلاح‌های هسته‌ای، استدلال کرد که چنین کاری موجب حفظ صلح و امنیت می‌شود.
گورباچف گفت: این ادعا که تسلیحات هسته‌ای موجب برقراری صلح می‌شود به‌مثابه تکرار افسانه‌ای خطرناک در یک دنیای خطرناک است.
وی خاطرنشان کرد که تسلیحات هسته‌ای ریشه اصلی بحران کارائیب در سال 1962 بود.
گورباچف در پیغامش قطعیت خود را درخصوص "غیرنظامی کردن جهان سیاست، روابط بین‌الملل و تفکرات سیاسی برای حفظ آن‌ها در برابر خطر قریب الوقوع تسلیحات هسته‌ای" اظهار کرد.
همچنین، گورباچف درخصوص "نتایج واقعی" مذاکرات ژنو که بین رئیس جمهوران روسیه و آمریکا در زمینه کنترل تسلیحات انجام می‌شود، ابراز امیدواری کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала