هشدار آمریکا به شهروندانش در اتیوپی: ماجرای افغانستان را تکرارنکنید

© REUTERS / Pool / Carlos BarriaРуководитель пресс-службы Госдепартамента США Нед Прайс
Руководитель пресс-службы Госдепартамента США Нед Прайс - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.11.2021
عضو شوید
 ایالات متحده بار دیگر از آمریکایی‌های مقیم اتیوپی خواست که هرچه سریعتر این کشور را ترک کنند و تأکید کرد که خروج نظامی مشابه آنچه در افغانستان صورت گرفت رخ نخواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری فرانسه، با بالاگرفتن درگیری میان شورشیان جبهه آزاد سازی تیگرای و دولت فدرال اتیوپی سفارت واشنگتن در آدیس آبابا برای چندمین بار روز دوشنبه از اتباع آمریکایی مقیم این کشور خواست برای خروج از اتیوپی آماده شوند و حتی به کسانی که قدرت رزرو بلیط سفر تجاری ندارند پیشنهاد اعطای وام داده است.
ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران گفت که هشدارهای واشنگتن به شهروندانش در این زمینه "بخاطر بدبینی و ناامیدی از چشم‌انداز صلح در اتیوپی نیست بلکه به این دلیل است که ما عملگرا هستیم".
وی افزود: ما نگرانیم تصور نادرستی در میان شهروندان وجود داشته باشد مبنی بر این که آنچه در افغانستان رخ داد می‌تواند توسط دولت آمریکا در سایر نقاط جهان تکرار شود.
پرایس گفت: "کاری که ما در افغانستان انجام دادیم منحصر به فرد بود. ایجاد یک خط هوایی نظامی برای حدود 125000 نفر چیزی نیست که دولت آمریکا بتواند در جای دیگر هم تکرار کند."
وی افزود: دلیلی وجود ندارد که آمریکایی‌ها تا آخرین لحظه منتظر بمانند و بعد اتیوپی را از طریق پروازهای تجاری ترک کنند.
تیوپی از یک سال پیش صحنه درگیری مسلحانه میان نیروهای فدرال و جبهه مردمی آزادسازی تیگرای است و این درگیری با پیشروی جبهه تیگرای به سمت تعدادی از شهرهای اصلی از جمله آدیس آبابا شدت گرفته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала