پاکستان پرسنل اداره هوانوردی افغانستان را آموزش می‌دهد

© Photo / Twitter account of Sediq Sediqqiشرکت هوانوردی باختر
شرکت هوانوردی باختر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.11.2021
عضو شوید
قرار است پاکستان پرسنل اداره هوانوردی افغانستان را در زمینه‌های آتش‌نشانی، امنیتی، کنترل ترافیک، هواشناسی و مدیریت میدان هوایی آموزش دهد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افق، سفارت افغانستان در اسلام‌آباد، امروز (سه‌شنبه، ۲۵ عقرب) در رشته‌ توییتی‌ نوشته‌است که براساس توافق طالبان و پاکستان، قرار است ۱۰ پرواز در هفته بین اسلام‌آباد و کابل توسط خطوط هوایی دو کشور انجام شود و از این پروازه‌ها، دو پرواز با هواپیمای بزرگ و هشت پرواز دیگر با هواپیماهای کوچک صورت خواهد گرفت.
اعلام آمادگی اداره هوانوردی ملکی برای پذیرش مسئولیت کنترل میدان هوایی کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2021
اعلام آمادگی اداره هوانوردی ملکی برای پذیرش مسئولیت کنترل میدان هوایی کابل
همچنین طبق توافق، تعداد سیت‌ها برای هردو طرف از ۱۰۰۰ سیت به ۱۵۰۰ سیت افزایش می‌یابد.
سفارت افغانستان در اسلام‌آباد که اکنون تحت کنترل طالبان است، گفته که طرف پاکستانی می‌تواند از هر میدان هوایی این کشور به میدان‌های هوایی کابل، بلخ و قندهار پرواز داشته باشد.
در مقابل، طرف افغانستان نیز می‌تواند از هر میدان هوایی کشور به میدان‌های هوایی اسلام‌آباد، پیشاور و کویته پرواز داشته‌باشد. همچنین افغانستان می‌خواهد در آینده‌ نزدیک اجازه‌ پرواز به میدان هوایی کراچی را به جای کویته به‌دست آورد.
سفارت افغانستان در اسلام‌‌آباد افزوده‌است که طرف پاکستانی متعهد به ارائه آموزش‌های حرفه‌ای لازم به پرسنل هوانوردی افغانستان در زمینه‌های آتش‌نشانی، ایمنی، کنترل ترافیک، هواشناسی و مدیریت میدان هوایی شده‌است.
پیش از سقوط دولت، مدیریت میدان‌های هوایی افغانستان در اختیار نظامیان ناتو و پیمان‌کاران خارجی بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала