آمریکا: روسیه در فضا یک ماهواره را سرنگون کرد

© Photo / NASA آیا انسان برای کیهان مناسب است یا خیر؟
 آیا انسان برای کیهان مناسب است یا خیر؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.11.2021
عضو شوید
فرماندهی نیروی فضایی ایالات متحده آمریکا می‌گوید روسیه در طی آزمایشات در فضا یک ماهواره شوروی را سرنگون کرد و باعث ایجاد زباله های فضایی شد.
به گزارش اسپوتنیک، فرماندهی نیروی فضایی آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که روسیه طی روزهای اخیر در آزمایشات فضایی یک ماهواره را در مدار خود در فضا سرنگون کرده است.
این فرماندهیادعا می کند که هدف به اصطلاح  "آزمایشات" روسیه سیستم های ضد ماهواره، یک مدارگرد شوروی بوده است.
در بیانیه مطبوعاتی منتشر شده در وب سایت این نهاد آمده است: "روسیه یک موشک ضد ماهواره ای در 15 نوامبر آزمایش کرد. این موشک به ماهواره روسی Kosmos-1408 برخورد نمود که یک میدان زباله در فضایی بیرونی ایجاد کرده است.
امکان درگیری های نظامی در فضا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.11.2021
امکان درگیری های نظامی در فضا
 بر اساس بیانیه منتشر شده، نیروی فضایی آمریکا اعلام کرد که از یک رویداد مولد زباله‌ در فضای بیرونی آگاه شده است.
در این بیانیه آمده است: «ما فعالانه در تلاش برای مشخص کردن محدوده زباله‌‌های فضایی ایجاد شده هستیم».
فرماندهی فضایی آمریکا اضافه کرد: «ما در حال کار با سازمان‌های بین‌المللی از جمله وزارت امور خارجه و ناسا در رابطه با این گزارش‌ها بوده و در آینده نزدیک اطلاعات جدیدی را ارائه خواهیم داد».
بر اساس گزارش‌ها، ماهواره سرنگون شده متعلق به خود روسیه بوده و مسکو در یک آزمایش، با یک موشک ضد ماهواره اقدام به سرنگون کردن آن کرده است.
این فرماندهی همچنین گفت که سیستم های ضد ماهواره ای که توسط  روسیه توسعه می یابد، استفاده از فضا را برای ایالات متحده و متحدانش پیچیده و ثبات استراتژیک را تضعیف می کند و موجب ایجاد تهدید جدی می‌گردد.
گفتنی است، ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه هفته گذشته بر اهمیت توسعه سامانه‌های دفاع موشکی پیشرفته ساخت داخل از از جمله اس – 500  و اس-550 و تحویل آنها به نیروهای مسلح روسیه تاکید ویژه‌ای داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала