توافق وزارت های خارجه ایران و افغانستان برای تقویت روابط دو کشور

© Abdul Qahar Balkhiتوافق وزارت های خارجه ایران و افغانستان برای تقویت روابط دو کشور
توافق وزارت های خارجه ایران و افغانستان برای تقویت روابط دو کشور - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.11.2021
عضو شوید
وزارت امور خارجه گروه طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد، که در جریان مذاکرات در کابل، وزارت‌های خارجه ایران و افغانستان بر تقویت همکاری‌های دو کشور توافق کردند.
به گزارش اسپوتنیک، حسن کاظمی قمی نماینده ویژه وزارت امور خارجه ایران در امور افغانستان روز سه شنبه در کابل با نمایندگان دولت موقت افغانستان گروه طالبان دیدار و درباره مسائل اقتصادی، سیاسی، مهاجرت و توسعه روابط دو کشور همسایه گفت وگو کرد.
در بیانیه وزارت خارجه گروه طالبان آمده است: "افغانستانی ها و دولت جدید افغانستان روابط خوبی با ایران دارند و تلاش می‌کنند تا این روابط را بهبود بخشند. ما گروه‌های فنی تشکیل داده‌ایم که به بررسی موضوعاتی که در نظر گرفته‌ایم ادامه خواهند داد و امیدواریم این گروه‌ها بیشتر تقویت شوند".
یادآوری می کنیم، که در اوایل ماه اگوست، گروه طالبان حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان افزایش دادند، در 15 اگوست وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ پایان یافته است. در دو هفته آخر ماه اگوست از فرودگاه کابل که تحت حمایت ارتش آمریکا بود، شهروندان غربی و افغانستانی هایی که با آنها همکاری می‌کردند، تخلیه شدند. در شب 31 اگوست، ارتش ایالات متحده فرودگاه کابل را ترک کرد و به حضور نزدیک به 20 ساله نظامی ایالات متحده در افغانستان پایان داد. در اوایل ماه سپتامبر، ترکیب دولت موقت افغانستان از طرف گروه طالبان به ریاست محمد حسن آخوند که در دوره اول حکومت طالبان به عنوان وزیر امور خارجه فعالیت می کرد، اعلام شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала