وحشت لهستان از "طرح پوتین" برای حل بحران مرزی بلاروس

© AP Photo / Alik KepliczНациональный флаг Польши на одном из зданий в Варшаве
Национальный флаг Польши на одном из зданий в Варшаве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.11.2021
عضو شوید
  لهستان از "برنامه پوتین" برای حل بحران مهاجران در مرز بلاروس ابراز نگرانی نموده است.
 به گزارش اسپوتنیک، مارک بودزیش مفسر نشریه  wPolityce  لهستان، نگرانی خود را در مورد "برنامه پوتین" برای حل بحران مهاجران در مرز لهستان و بلاروس ابراز کرد.
پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفته بود که راه برون رفت از این وضعیت، امکان برقراری تماس مستقیم بین رهبری بلاروس و سران کشورهای پیشرو اتحادیه اروپا را فراهم می کند.
گروهی از پناهجویان با درهم شکستن حصار مرزی بلاروس وارد لهستان شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.11.2021
گروهی از پناهجویان با درهم شکستن حصار مرزی بلاروس وارد لهستان شدند
این مفسر در واکنش به این طرح می‌گوید، مثل کف دست برای ما مشخص است که مسکو سعی دارد از دخالت مستقیم در مناقشه اجتناب کند و در عین حال کشورهای منطقه ما لهستان، لیتوانی و لتونی را از بازی خارج کند، زیرا از دیدگاه پوتین این کشور ها بازیگران مهمی نیستند.
نویسنده این مقاله معتقد است که منظور روسیه از کشورهای پیشرو آلمان و فرانسه است.
او در ادامه می‌گوید: "تجربه تاریخی ما را بر آن می دارد که نگرانی های منطقی در مورد مذاکرات در سر داشته باشیم، با این حال، باید توجه داشت که هنوز هیچ اتفاقی در حال وقوع نیست و ما فقط در مورد سناریوی رویایی مسکو صحبت می کنیم."
 نویسنده در  پایان می‎فزاید که صورت اجرایی شدن «ایده پوتین»، سناریویی شبیه به امضای قراردادهای مینسک در مورد دونباس پیاده خواهد شد، که برای ورشو « کمتر مساعد» است.
گفتنی است کاخ کرملین روز دوشنبه 15 نوامبر اعلام کرد که روسیه آماده است تا میان بلاروس به عنوان «متحد نزدیکش» و اتحادیه اروپا برای حل «بحران مهاجرت» میانجیگری کند.
اتحادیه اروپا بلاروس را متهم می‌کند که با ترغیب هزاران مهاجر غیر قانونی برای ورود به لهستان، یک «حمله ترکیبی» علیه ورشو تدارک دیده است. به گفته مقام های اروپایی بیشتر پناهجویان در مرز بلاروس و لهستان را شهروندان کشورهای خاورمیانه‌ تشکیل می‌دهند.
بر اساس اعلام کرمیلن، مسکو در گذشته نیز تا حدودی در نقش میانجی میان مینسک و اتحادیه اروپا برای حل بحران مهاجرت در مرز بلاروس و لهستان عمل کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала