حمله هکرهای پاکستانی بر حساب‌های فیس‌بوکی مرتبط با دولت پیشین

© Fotolia / Apopsتهدید روزافزون: روسان نیروهای امریکایی را در سوریه هدف حملات الکترونی قرار میدهند
تهدید روزافزون: روسان نیروهای امریکایی را در سوریه هدف حملات الکترونی قرار میدهند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.11.2021
عضو شوید
هکرهای پاکستانی از فیس بوک برای هدف قرار دادن افرادی در افغانستان که با دولت قبلی در ارتباط بودند، در زمان تسلط طالبان بر کشور استفاده کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، شرکت فیسبوک گفته که همزمان با سقوط دولت پیشین افغانستان فسبوک‌ افغان‌های طرفدار حکومت از پاکستان هک می‌شده است.
مایک دویلیانسکی، رییس تحقیقات جاسوسی سایبری فیس‌بوک، به رویترز گفته است: این هکرها از پیوندهایی استفاده کردند که در صنعت امنیتی به عنوان SideCopy شناخته می‌شود و می‌توانند دستگاه‌های افراد را کنترل کنند.
مایک دویلیانسکی افزوده است: "همیشه برای ما حدس زدن در مورد هدف نهایی عامل تهدید دشوار است. ما دقیقاً نمی دانیم چه کسی در معرض خطر قرار گرفت یا نتیجه نهایی آن چه بود."
وی افزوده که این اهداف شامل افراد مرتبط با دولت، ارتش و مجری قانون در کابل بوده است. همچنان فیسبوک SideCopy را در ماه اگست از پلتفرم خود حذف کرده است.
به گفته مسئولان فیسبوک، هکرها در این حملات برای ایجاد اعتماد و فریب‌دهی اهداف مورد نظر با شخصیت جعلی از زنان جوان استفاده کرده و آن‌ها را وادار به کلیک کردن روی لینک‌های ویروس دار یا دانلود برنامه‌های چت مخرب، شخصیت‌های ساختگی کرده است.
دویلیانسکی گفته است که این کار، وب‌سایت‌های قانونی را به خطر انداخته تا اهداف مورد نظر را به دام اندازند.
با این حال، پلتفرم‌های بزرگ آنلاین و ارائه‌دهندگان ایمیل از جمله فیس‌بوک، توییتر (TWTR.N)، گوگل آلفابت (GOOGL.O) و لینکدین شرکت مایکروسافت (MSFT.O) گفته‌اند که اقداماتی را برای قفل کردن حساب‌های کاربران افغان در طول فعالیت‌های سریع طالبان انجام داده‌اند.
فیس بوک اعلام کرد که قبلاً این کمپین هک را که بین اپریل و آگوست افزایش یافته است، به دلیل نگرانی های ایمنی در مورد کارمندان خود در این کشور و نیاز به کار بیشتر برای بررسی این شبکه، فاش نکرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала