دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی از سقوط احتمالی اقتصاد افغانستان خبر داد

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر Генеральный секретарь ОДКБ Станислав Зась
Генеральный секретарь ОДКБ Станислав Зась - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.11.2021
عضو شوید
دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی، گفت که افغانستان در آینده نزدیک ممکن است با سقوط اقتصاد مواجه شود.
به گزارش اسپوتنیک، استانیسلاو زاس، دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی، گفت که افغانستان در آینده نزدیک ممکن است با سقوط اقتصاد مواجه شود.
وی روز چهارشنبه در جریان نهمین نشست دبیران شوراهای امنیت کشورهای عضو CIS افزود: "هم اکنون در آینده نزدیک، احتمال فروپاشی کامل اقتصاد، حوزه اجتماعی و بروز یک فاجعه انسانی در افغانستان زیاد است. در این صورت، تقویت رویارویی مسلحانه داخلی در افغانستان، تشدید فعالیت گروه های تروریستی و گسترش تولید مواد مخدر امکان پذیر است.
سازمان پیمان امنیت جمعی: نیروهای نظامی در مرز تاجیکستان و افغانستان جا به جا می شوند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.09.2021
سازمان پیمان امنیت جمعی: نیروهای نظامی در مرز تاجیکستان و افغانستان جا به جا می شوند
به گفته وی، همه اینها بدون شک امنیت همه کشورهای منطقه را تحت تأثیر قرار می دهد و به نظر او، وضعیت آسیای مرکزی پس از تغییر قدرت در افغانستان همچنان "پیچیده، متشنج و غیرقابل پیش بینی" شده است.
زاس گفت: "مشکلاتی که در اجندای نشست امروز وجود دارد، مانند تهدیدات ناشی از خاک افغانستان، امنیت زیستی، مهاجرت غیرقانونی و استفاده از فناوری اطلاعات برای مقاصد جرمی، برای سازمان پیمان امنیت جمعی بسیار مهم و مرتبط است."
استانیسلاو زاس پیش از این گفته بود که ما خواستار پایان این درگیری ها، ایجاد گفتگوی بین الافغانی و ایجاد قدرت دولتی در افغانستان، با در نظر گرفتن منافع همه ملیتها و همه جوامع ساکن در آن هستیم . در غیر می تواند باعث بدترین عواقب برای مردم افغانستان و تمام منطقه شود. بنابراین ، همه باید در جلوگیری از این رویارویی سهم بگیرند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала