طالبان: مجرمانی مثل کرزی و عبدالله نیز شامل عفو عمومی شده اند

© Photo / facebook account of dr abdullah abdullahدیدار عبدالله عبدالله با حامد کرزی
دیدار عبدالله عبدالله با حامد کرزی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.11.2021
عضو شوید
سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان می‌گوید: امارت اسلامی از کرزی، عبدالله و مسلمیار حفاظت می‌کند، درحالیکه آیا مجرمینی بزرگتر از آنها وجود دارد؟
به گزارش اسپوتنیک، شیخ محمد خالد حنفی؛ وزیر امر به معروف و نهی از منکر حکومت طالبان در سفری که روز گذشته به ولایت بلخ داشت با مقامات حکومتی و برخی نمایندگان گروه های قومی دیدار و برضرورت اشاعه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید ورزید.
Студенты во время урока в университете в Кабуле  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.11.2021
وزیر طالبان: نشستن یک مرد و یک زن کنار یک میز خلاف اصول دینی است
سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان در اظهاراتی حامد کرزی؛ رییس جمهوری پیشین، عبدالله عبدالله؛ رییس شورای عالی مصالحه دولت‌ اشرف‌غنی و فضل‌هادی مسلمیار؛ رییس پیشین مجلس سنا را "مجرمان بزرگ" خوانده که به گفته او اکنون از سوی "امارت اسلامی" مورد عفو قرار گرفته‌اند.
او گفت: "کرزی، عبدالله، کرزی و مسلمیار از چهره‌های هستند که در حال حاضر در کابل حضور دارند. آنها تاکنون درباره اظهارات سرپرست وزیر امر به معروف و نهی از منکر طالبان واکنش نشان نداده‌اند."
آقای حنفی همچنین با اشاره به مقامات پیشین و آن‌هایی که از کشور خارج شده‌اند، می‌گوید: "این‌ها این سرمایه‌های هنگفت را از کجا به دست آورده‌اند، خداوند با این‌ها محاسبه خواهد کرد و انشالله مجاهدین (طالبان) محاسبه خواهد کرد."
کرزی، عبدالله، کرزی و مسلمیار از چهره‌های هستند که در حال حاضر در کابل حضور دارند. آنها تاکنون درباره اظهارات سرپرست وزیر امر به معروف و نهی از منکر طالبان واکنش نشان نداده‌اند.
آقای کرزی در مصاحبه‌های اخیر خود گفته بود که طالبان پیش از رسمیت بین‌المللی باید ابتدا به دنبال کسب مشروعیت در داخل کشور از طریق "انتخابات، لویه جرگه در شرایط فعلی و یا معرفی یک قانون اساسی" باشند.
این درحالی است که طالبان با ورود به کابل، "عفو عمومی" اعلام کردند؛ اما گزارش‌های متعددی از انتقام‌جویی آنها از برخی مقام‌ها و نظامیان دولت پیشین منتشر شده‌است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала