مسکو: اقدامات نیروهای لهستانی در مرز بلاروس غیرانسانی است

© AFP 2023 / Leonid Shcheglov / BELTAЛагерь нелегальных мигрантов на белорусско-польской границе
Лагерь нелегальных мигрантов на белорусско-польской границе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.11.2021
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه استفاده از تجهیزات ویژه علیه پناهجویان در مرز بلاروس را غیرانسانی خواند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: استفاده لهستان از تجهیزات ویژه علیه پناهجویان در مرز بلاروس غیرانسانی است.
پیش از این، ایگر مالیک، مسوول اردوی بلاروس در بخش حفاظت از تشعشعات کیمیاوی و بیولوژیکی و محیط زیست گفته بود که نیروهای لهستان روز سه شنبه در مرز بلاروس از تجهیزات ویژه حاوی مواد کیمیاوی سمی علیه پناهجویانی‌که تلاش وارد شدن به لهستان را داشتند، استفاده کردند.
زاخارووا می‌گوید: علاوه بر این که آنها از زندگی که خوب نبوده آمده اند، هنوز در سرما آب بر آنها می ریزند و این سرما است که برای آنها غیرعادی است و این ها زن و بچه هستند، علاوه بر گاز، تهدید به استفاده از سلاح و اعمال زور فیزیکی و ... علیه آنها اعمال می شود.
از ابتدای ماه نوامبر، بحران مهاجرت در مرز لهستان و بلاروس شدت بخشیده است. هزاران پناهجو نزدیک مرز جمع شده‌اند و چندین بار تلاش کردند تا وارد لهستان شوند. 16 نوامبر، آنها تلاش کردند تا موانع را بشکنند و همچنان به سمت ارتش لهستان سنگ، چوب و سایر اشیای دیگر را پرتاب کردند. در پاسخ نیروهای سرحدی لهستان از گاز اشک‌آور، موترهای آبپاش و نارنجک‌های شوکر علیه پناهجویان استفاده کردند.
Группа мигрантов пересекает границу Венгрии со стороны Сербии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.11.2021
حمله نیروهای امنیتی پولندی با لیزر و پتاقی به مهاجران
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала