انتشار نامه های ردو بدل شده ای لاوروف با وزیران خارجه فرانسه و آلمان درباره "فرمت نرماندی"

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر Министар спољних послова Русије Сергеј Лавров
Министар спољних послова Русије Сергеј Лавров - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.11.2021
عضو شوید
وزیر خارجه روسیه در نامه‌ای به وزیران فرانسه و آلمان در 16 نوامبر به همکاران غربی خود هشدار داد که این نامه ها علنی خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه تصمیم گرفت نامه های دیپلماتیک سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با ژان ایو لودریان و هایکو ماس وزیران خارجه فرانسه و آلمان را منتشر کند تا از تحریف موضع مسکو در مورد نشست وزیران نرماندی جلوگیری شود.
پسین ها موضع روسیه، نقش آن در حل و فصل داخلی اوکراین و رویکردهای برگزاری نشست احتمالی وزیران در قالب نرماندی تحریف شده است. برای جلوگیری از گمانه زنی بیشتر، وزارت خارجه روسیه تصمیم گرفت منابع اولیه و مکاتبات دیپلماتیک را منتشر کند.
لاوروف: تماس امریکایی‌ها با روسیه در باره افغانستان فعال است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.11.2021
لاوروف: ناتو به روسیه زندگی کردن را می‌آموزاند
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیهبا رئیسان آژانس های امور خارجه آلمان و فرانسه اچ. ماس و جی. آی. لودریان "، - در میدان اسمولنسکایا نشان داد. لاوروف در نامه‌ای به وزیران فرانسه و آلمان در 16 نوامبر به همکاران غربی خود هشدار داد که این مکاتبات علنی خواهد شد. مکاتبات فوق الذکر بین ما و همچنین متن این نامه در تاریخ 17 نوامبر در وب سایت وزارت خارجه روسیه قرار خواهد گرفت. رئیس وزارت امور خارجه روسیه گفت: ما در مورد نیاز به انتقال حقیقت به جامعه جهانی صحبت می کنیم که چه کسی و چگونه تعهدات حقوقی بین المللی را در بالاترین سطح انجام می دهد. من امیدوارم که آشنایی عموم مردم با این منبع اولیه، نقش و نیات واقعی روسیه در روند صلح را روشن کند و به شکل گیری اراده سیاسی، از جمله در آلمان و فرانسه، به نفع حل و فصل صادقانه مناقشه کمک کند. در دنبس بر اساس توافقات مینسک - بدون هیچ گونه تلاشی برای تشکیل همه جلسات جدید فقط به منظور پیشبرد بیشتر و فراتر از افسار کی یف که مسیری را برای خرابکاری در تعهدات خود تحت نظارت غرب خود در پیش گرفته است. لاوروف تاکید کرد، که حامیان مالی، نقض مستقیم قطعنامه 2202 شورای امنیت سازمان ملل هستند. محتوای نامه در 29 اکتبر، لاوروف در نامه ای به وزرای امور خارجه فرانسه و آلمان، بر اهمیت ادامه تلاش های میانجیگری طرفین در "فرمت نرماندی" اشاره کرد. با این حال، او تاکید کرد که یک نشست احتمالی وزیران "باید به خوبی آماده شود"، از جمله تهیه یک بیانیه مشترک مفصل "با توصیه های مشخص" به اوکراین و جمهوری های دنبس به عنوان طرف های درگیر.
وزیر پیش نویس روسیه از چنین سندی را برای همکاران خود ارسال کرد و پس از بحث در مورد آن پیشنهاد شد مکان و زمان مذاکرات تعیین شود. در ادامه مکاتبات، رئیس وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد که پاسخ دریافتی طرف های فرانسوی و آلمانی در 4 نوامبر "ناامید کننده" بود. بنابراین، او از اظهارات ژان ایو لودریان و هایکو ماس ابراز تاسف کرد که پیش نویس روسیه حاوی مقرراتی است که "مطمئناً" در قالب نرماندی تصویب نخواهد شد، به ویژه - "سازمان گفتگوی مستقیم بین کیف، دونتسک و لوگانسک". لاوروف همچنین تاکید کرد که ماموریت نظارتی ویژه سازمان امنیت و همکاری اروپا در انجام مسئولیت‌های خود در اوکراین "کاملا رضایت‌بخش" نیست و می‌تواند مأموریت خود را "انحصاراً از طریق گفت‌وگوهای فوق‌الذکر" انجام دهد. در همان زمان، لاوروف از پیش نویس بیانیه جایگزین ارائه شده در پاسخ به ابتکار روسیه توسط فرانسه و آلمان در رابطه با تفسیر آنها از توافقنامه مینسک انتقاد کرد. رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در مورد تاریخ پیشنهادی همکاران خود برای دیدار در پاریس، یعنی 11 نوامبر، تاکید کرد که فدراسیون روسیه بارها به شرکای آلمانی و فرانسوی اهمیت اولیه محتوای هرگونه گفتگو و بیانیه احتمالی را توضیح داده است.
او گفت: "اما حتی با انتزاع از تمایل شما برای جایگزینی رویدادهای پروتکلی به خاطر خود رویدادها، نمی توانم حیرت خود را در مورد تاریخ پیشنهادی بیان نکنم."
لاوروف افزود که در حاشیه نشست سران گروه 20 در رم به وزیر امور خارجه فرانسه اطلاع داده است که به دلیل برنامه کاری از قبل توافق شده در مسکو، برگزاری نشست در آن روز غیرممکن است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала