Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

رقابت سخت و جذاب ایتالیا و پرتگال برای صعود به جام جهانی

© REUTERS / THANASSIS STAVRAKISRonaldo Soccer Football - Euro 2020 - Round of 16 - Belgium v Portugal - La Cartuja Stadium, Seville, Spain - June 27, 2021 Portugal's Cristiano Ronaldo reacts after the match
Ronaldo     Soccer Football - Euro 2020 - Round of 16 - Belgium v Portugal - La Cartuja Stadium, Seville, Spain - June 27, 2021  Portugal's Cristiano Ronaldo reacts after the match - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.11.2021
عضو شوید
12 تیمی که برای صعود از قاره اروپا در مرحله پلی آف رقابت خواهند کرد، مشخص گردید.
به گزارش اسپوتنیک؛ رقابت‌های مرحله مقدماتی جام جهانی در قاره اروپا شب قبل با انجام دیدارهایی به پایان رسید تا ضمن صعود کنندگان به این جام، همچنان 12 تیمی که در پلی آف رقابت خواهند کرد نیز تأیید گردید که براساس آن پرتگال و ایتالیا برای رسیدن به قطر 2022 باید از مسیر متفاوت و پیچیده عبور کنند.
تیم ملی فرانسه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.11.2021
ورزش
مقدماتی جام جهانی؛ 10 تیم حاضر در قطر از اروپا مشخص شد + عکس
در حالی‌که شب قبل 10 تیم قاره اروپا کامل شد، تکلیف 3 سهمیه دیگر از پلی آف معرفی خواهد شد.
با توجه به عملکرد تیم‌ها در مرحله مقدماتی، 6 تیم دوم مقدماتی که بیشترین امتیاز گرفته‌اند در سید یک و 4 تیم دوم مقدماتی که امتیازات کم‌تری دارند، به همراه دو تیمی که از لیگ ملت‌های اروپا اضافه می‌شوند، در سید دو با هم روبرو خواهند شد:
سید اول:
پرتگال، اسکاتلند، ایتالیا، روسیه، سویدن و ولز
سید دوم:
ترکیه، پولند، مقدونیه شمالی، اوکراین، اتریش [سهمیه لیگ ملت‌های اروپا]، جمهوری چک [سهمیه لیگ ملت های اروپا]
نحوه انجام مسابقات پلی آف:
تیم‌های حاضر در 3 گروه چهار تیمی تقسیم می‌شوند و در قالب نیمه نهایی - فینال با هم مسابقه خواهند داد. در هر گروه، مسابقات به شکل چهارجانبه حذفی و با تک بازی برگزار می‌شود. تیم‌های پیروز تنها بازی نیمه نهایی در گروه‌های سه گانه، راهی فینال تنها بازی گروه شان می‌شوند و هر تیمی که فینال را ببرد، به جام جهانی 2022 راه می‌یابد.
زمان قرعه کشی و برگزاری پلی آف:
برنامه قرعه کشی پلی آف در 26 نوامبر 2021 در زوریخ سوئیس برگزار می‌شود که طی آن بازی‌های نیمه نهایی در روزهای 4 و 5 حمل 1401 و فینال‌ها در روزهای 8 و 9 حمل 1401 برگزار خواهند شد.
شیوه قرعه کشی:
در هر گروه، 2 تیم از سید اول و 2 تیم از سید دوم قرار می‌گیرند. بنابراین تیم‌های هر سید در تنها بازی مرحله نیمه نهایی با هم روبرو نمی‌شوند. مزیت سید یک بودن، میزبانی در بازی نیمه نهایی است اما میزبان فینال بر اساس قرعه مشخص می‌شود. بنابراین در بدترین سناریو، امکان هم گروه شدن ایتالیا و پرتگال وجود دارد اما آنها در نیمه نهایی مقابل یکدیگر قرار نمی‌گیرند. ممکن است پرتگال و ایتالیا در تنها بازی فینال به مصاف یکدیگر بروند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала