اروپا کانون همه گیری ویروس کرونا شناخته شد

© AFP 2023 / Nikolay Doychinov Медицинский работник рядом с пациентом в отделении интенсивной терапии больницы Лозенец в Софии
Медицинский работник рядом с пациентом в отделении интенсивной терапии больницы Лозенец в Софии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.11.2021
عضو شوید
بالارفتن آمار ابتلا در اروپا، باعث شده سازمان بهداشت جهانی هشدار بدهد که اروپا یک بار دیگر به کانون همه‌گیری بیماری کرونا تبدیل شده است.
به گزارش اسپوتنیک، هم‌زمان با آغاز فصل سرما و در حالی که پس از واکسیناسیون مقررات سختگیرانه در بسیاری از کشورهای اروپایی کم‌تر رعایت می‌شود، موارد ابتلا به COVID-19 در این قاره پس از ماه‌ها کاهش، بار دیگر افزایش یافته است.
بالا رفتن آمار ابتلا در اروپا، باعث شده سازمان بهداشت جهانی هشدار بدهد که اروپا یک بار دیگر به کانون همه‌گیری بیماری کرونا تبدیل شده است، در این راستا فرانسه محدودیت‌های کرونایی جدیدی را اعمال می‌کند.
"هانس کلوگ"، مدیر بخش اروپای سازمان بهداشت جهانی گفته: ممکن است تا ماه فبروری نیم میلیون نفر دیگر در اروپا جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست بدهند؛ به گفته وی دلیل افزایش ابتلا، عدم واکسیناسیون کافی مردم است.
یکی از کشورهایی که به نظر می‌رسد با موج جدید بیماری مواجه شده، آلمان است. رکورد شناسایی موارد جدید ابتلا به بیماری کرونا در آلمان طی یک بازه 24 ساعته در روز دوشنبه (16نوامبر) بار دیگر شکسته شد.
در کشور فرانسه تاکنون 76 درصد مردم دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و به 68 درصد جمعیت گروه هدف نیز دوز دوم واکسن کرونا تزریق شده است.
به عقیده کارشناسان و متخصصان سازمان جهانی بهداشت، یک سلسله دلایل باعث بالارفتن دوباره آمار ابتلا به کرونا در سراسر اروپا شده، از جمله کسانی که مخالف تزریق واکسن کرونا هستند و همچنان از واکسینه شدن طفره می‌روند، سرد شدن هوا که باعث شده مردم بیشتر در فضاهای بسته بمانند، کاهش میل به استفاده از ماسک و اینکه ایمنی ناشی از واکسن با گذشت پنج ماه از اولین سری تزریق واکسن رو به کاهش می‌گذارد از دیگر دلایل شیوع دوباره کرونا در اروپا است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала