روسیه بیش از 380 نفر دیگر را از افغانستان خارج می‌کند

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Военно-транспортный самолет ВКС России Ил-76 МД с медицинским оборудованием
Военно-транспортный самолет ВКС России Ил-76 МД с медицинским оборудованием - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.11.2021
عضو شوید
سه فروند طیاره حمل و نقل نظامی نیروی هوافضای روسیه از فرودگاه چکالوفسکی به پرواز درآمدند تا بیش از 380 نفر دیگر را از افغانستان خارج کنند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز (پنجشنبه، 27 عقرب) با نشر خبری اعلام کرد که سه فروند طیاره حمل و نقل نظامی به‌دستور رئیس‌جمهور روسیه به منظور تخلیه 380 نفر دیگر از افغانستان از فرودگاه چکالوفسکی به پرواز درآمدند.
در خبرنامه آمده است: 18 نوامبر طبق دستور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه دستورالعملی را به‌منظور سازماندهی تخلیه بیش از 380 شهروند روسیه، کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی (بلاروس، قرقیزستان، ارمنستان)، اوکراین و افغانستان با طیاره‌های ترابری نظامی از قلمرو افغانستان داد.
خبرنامه می‌افزاید: برای انجام این کار، یک گروه هوانوردی متشکل از سه فروند طیارۀ ترابری نظامی ایجاد شد که در کمترین زمان ممکن از فرودگاه چکالوفسکی برخاستند.
پیش از این، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که طیاره‌های ایل-76 روسیه بیش از 36 تُن محموله کمک‌های بشری روسیه را به افغانستان انتقال دادند.
نخستین محموله کمک‌های انسان‌دوستانه‌ی روسیه به کابل رسید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.11.2021
نخستین محموله کمک‌های انسان‌دوستانه‌ی روسیه به کابل رسید
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала