Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

هشدار شورای جهانی کریکت به مداخلات سیاسی در امور کریکت افغانستان

© Photo / https://www.facebook.com/AfghanistanCricketBoardOfficialمیرویس اشرف رئیس بورد کریکت
میرویس اشرف رئیس بورد کریکت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.11.2021
عضو شوید
شورای جهانی کریکت در تصمیمی جدید هرگونه مداخله سیاسی در بورد کریکت افغانستان را غیرقانونی دانست.
به گزارش اسپوتنیک، هفتۀ گذشته ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان اعلام کرد که به اساس حکم مقام عالی ریاست الوزرای حکومت این گروه، میرویس اشرف به حیث سرپرست کرکت بورد افغانستان تعیین شده است.
خبر انتخاب میرویس اشرف به عنوان رئیس بورد کریکت واکنش های متعددی در صفحات اجتماعی ایجاد کرد، زیرا چندی پیش عزیزالله فضلی از سوی گروه طالبان به عنوان رئیس این اداره انتخاب شده بود.
در همین حال، شورای جهانی کریکت شب گذشته در مورد کریکت افغانستان تصمیم اتخاذ کردند و طی یک اعلامیه گفته اند که رئیس کریکت بورد افغانستان باید مطابق قانون و اساسنامه کریکت تعیین شود و در غیر آن در هیچ نشست این شورا نمی‌تواند شرکت کند.
این شورا، در تصمیمی جدید هرگونه مداخله سیاسی در بورد کریکت افغانستان را غیرقانونی دانست. آنها همچنان یک تیم متشکل از اعضای این شورا را برای بررسی آینده کریکت در افغانستان تعیین کرده است.
گریگ بارکلی، رییس اجراییه این شورا می‌گوید: "این تصامیم را به خاطر مداخله سیاسی در امور رهبری کریکت گرفتیم که اخیرا کریکت بورد کشور شاهد آن بوده است."
طبق گزارش‌ها، گفته می‌شود که علاوه بر میرویس اشرف، عزیزالله فضلی، رییس برکنار شده کریکت بورد افغانستان با اعضای شورای بین‌المللی کریکت تماس گرفته و خود را رییس برحال و قانونی معرفی کرده است.
این در حالی است که طالبان با ورزش زنان مخالف هستند و این امر تیم ملی کریکت را در خطر انزوا و عضویت افغانستان در شورای بین‌المللی کریکت را تحت تاثیر قرار داده‌است.
اخیرا تیم کریکت استرالیا در اعتراض بر سیاست‌های دولت طالبان و برخورد آن‌‌ها در برابر ورزشکاران زن، انجام یک مسابقه با تیم کریکت افغانستان را موکول کرد.
تیم ملی کریکت افغانستان در ظرف سال‌های گذشته دست‌آوردهای چشمگیری در عرصه بازی‌های بین‌المللی داشته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала