هشدار روسیه درباره خطر گسترش تروریسم و مواد مخدر از افغانستان

© Sputnik / Nancy Siesel /  مراجعه به بانک تصاویر واسیلی نیبینزیا نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل متحد
واسیلی نیبینزیا نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل متحد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.11.2021
عضو شوید
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت که وضعیت در افغانستان تثبیت نشده است و چالش‌های جدیدی به چالش‌های قبلی اضافه شده است.
به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: واقعیت جدیدی که پس از 15 اگست در افغانستان پدیدار شد، نه خود افغان‌ها و نه جامعه بین‌المللی را به ایجاد یک کشور صلح‌آمیز و غیرقابل تقسیم عاری از مواد مخدر و جنایت در قلمر آن نزدیکر نکرد.
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد از خطر گسترش تهدید تروریستی و قاچاق مواد مخدر از افغانستان به کشورهای همسایه خبر داد.
نبنزیا گفت: امروز خطر واقعی ورود فعالیت‌های تروریستی و قاچاق مواد مخدر از افغانستان، از جمله فعالیت‌های تحت عنوان جریان‌های مهاجرتی، به قلمرو کشورهای همسایه وجود دارد. ما از طالبان (گروه تحت تحریم سازمان ملل متحد به جهت فعالیت های تروریستی) انتظار داریم که به وعده‌های خود برای ریشه ‌کن کردن این چالش‌ها عمل کند.
نبنزیا: طالبان هنوز حکومت قانونی افغانستان نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.09.2021
نبنزیا: طالبان هنوز حکومت قانونی افغانستان نیست
وی خاطرنشان کرد که روسیه همچنان از تشکیل یک دولت واقعاً فراگیر که به اندازه کافی منافع تمام اقوام سیاسی کشور حقوق بشر از جمله حقوق زنان و کودکان را منعکس می‌کند، حمایت می‌کند.
نبنزیا گفت که روسیه خواستار برگزاری هر چه سریعتر کنفرانس بین‌المللی کمک های مالی تحت نظارت سازمان ملل متحد در مورد افغانستان است.
وی گفت: ما معتقدیم که باید در اسرع وقت یک کنفرانس بین‌المللی کمک های مالی را تحت نظارت سازمان ملل تشکیل دهیم، با این درک که بار اصلی بازسازی و توسعه اقتصادی و مالی پس از جنگ در افغانستان باید بر دوش نیروهای نظامی باشد که در 20 سال گذشته در این کشور حضور داشته اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала