کشف جدید: قلب های زنان و شوهران پیر همزمان می تپد

© Fotolia / OneinchpunchПара пенсионеров за просмотром телевизора
Пара пенсионеров за просмотром телевизора - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.11.2021
عضو شوید
محققین دانشگاه ایلینویز بعد از یک سلسله تحقیقات به این نتیجه رسیدند که ضربان قلب همسران که با هم پیر شده اند، زمانی که با هم وقت می گذرانند هماهنگ می شود
پیر
محققین 10 پیرمرد و زن از 64 تا 88 ساله را که بین 14 تا 65 سال با هم رابطه داشتند، انتخاب کردند. به مدت دو هفته، شرکت کنندگان در مطالعه دستبندی به دست داشتند که ضربان قلب آنها را اندازه گیری می کرد. همچنین سنسورهای موجود در خانه میزان نزدیکی همسران به یکدیگر را ردیابی کردند. عصر، دانشمندان با شرکت کنندگان تماس گرفتند و در مورد رفاه و رابطه آنها با شریک زندگی خود در طول روز پرسیدند.
 پیر مرد 104 سال از مرگ کرونا نجات یافت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.04.2020
پیر مرد 104 سال از مرگ کرونا نجات یافت
معلوم شد، وقتی که همسران نزدیک با هم بودند، ضربان قلب آنها هماهنگ بود. در این مورد، معمولاً یکی از شرکا رهبر بود - ضربان قلب یکی از آنها با ریتم دوم تنظیم می شد.
به گفته محققین، وابستگی متقابل همسران در طول سال ها افزایش می یابد، اما ارزیابی شدت این وابستگی دشوار است. هنوز به طور کامل درک نشده است که چگونه هماهنگ سازی ضربان قلب بر فیزیولوژی و رفتار همسران تأثیر می گذارد، اما بدیهی است که این یکی از نشانه های عینی است و آن نشان دهنده ارتباط عمیق بین افرادی است که سال ها با هم زندگی کرده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала