Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

نا امیدی مطمئن در قطر؛ IOC المپیک طالبانی را به رسمیت نمیشناسد

© Photo / نظرمحمد مطمئن و حفیظ ولی رحیمی در یک نشست ورزشینظرمحمد مطمئن و حفیظ ولی رحیمی در یک نشست ورزشی
نظرمحمد مطمئن و حفیظ ولی رحیمی در یک نشست ورزشی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.11.2021
عضو شوید
کمیته بین المللی المپیک اعلام کرده است که رئیس انتصابی دولت طالبان را به رسمیت نمیشناسد.
به گزارش اسپوتنیک، روز گذشته کشور قطر میزبان جلسه فوق العاده ای مهم و البته سرنوشت ساز روی ورزش افغانستان با حضور نظر محمد مطمئن، رئیس گماشته شده امارت اسلامی در چوکی تربیت بدنی و ورزش و البته کمیته ملی المپیک افغانستان بود.
در این دیدار مهم همچنان حفیظ الله ولی رحیمی رئیس کمیته ملی المپیک افغانستان که پس از سقوط دولت به کانادا رفته بود نیز حضور داشته است.
این دیدار رو در رو با حضور رحیمی و مطمئن طبعات زیادی را میتواند در پی داشته باشد، زیرا رئیس گماشته شده طالبان که سکان هدایت ورزش کشور را بر عهده گرفته است، در حالی خود را رئیس المپیک معرفی کرده که این جایگاه بر اساس قوانین بین المللی کمیته جهانی المپیک باید به صورت انتخابی صورت گیرد، نه انتصابی و تعیینی.
کمیته بین المللی المپیک در خبرنامه ای گفته است، در این دیدار در مورد آینده ورزش در افغانستان و نمایندگی این کشور در مسابقات بین المللی بحث صورت گرفته است و نماینده امارت اسلامی افغانستان نیز به IOC تعهد داده است که با توجه به موازین و قوانین المپیک جهانی، زمینه رشد ورزش در افغانستان را فراهم خواهد کرد.
با این حال IOC آقای مطمئن را در این دیدار در خبرنامه اش بعنوان رئیس تربیت بدنی و روزش افغانستان معرفی کرده است و هیچ رسمیتی بعنوان رئیس کمیته ملی المپیک افغانستان نداده است، اما صفحه تربیت بدنی و ورزش افغانستان در خبرنامه اش، مطمئن را به عنوان رئیس ورزش و سپرست کمیته ملی الپیک افغانستان معرفی کرده است.
در ادامه خبرنامه IOC آمده است که طرفین، المپیک افغانستان کماکان به صورت خود مختار باید به کارش ادامه دهد.
این یعنی حفیظ الله ولی رحیمی و داکتر یونس پوپلزی کماکان بعنوان رئیس و سکرترجنرال منتخب این نهاد ورزش افغانستان باید به کار خود طبق قوانین کمیته جهانی المپیک ادامه دهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала