Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

تعهد طالبان به المپیک جهانی: ورزشکاران افغانستان در مسابقات خارجی شرکت خواهند کرد

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر The sign of the International Olympic Committee (IOC) Headquarters in Lausanne
The sign of the International Olympic Committee (IOC) Headquarters in Lausanne - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.11.2021
عضو شوید
رهبران ورزشی منصوب شده از سوی طالبان به مقامات المپیک جهانی قول داده اند که ورزشکاران افغانستان در رقابت‌های خارجی شرکت خواهند کرد.
به گزارش اسپوتنیک، کمیته بین المللی المپیک این تعهد را روز پنجشنبه پس از دیدار هیئت خود در قطر با مسوولان ورزشی افغانسان اعلام کرد.
کمیته بین‌المللی المپیک در بیانیه‌ای اعلام کرد:"نمایندگان افغانستان در این نشست اعلام کردند که به پیروی و رعایت منشور المپیک متعهد هستند."
کمیته بین المللی المپیک گفت:"هر دو طرف بر حق اساسی دسترسی و تمرین ایمن ورزش برای همه افراد بدون تبعیض تاکید کردند. هر دو طرف گفت‌وگوها را سازنده می‌دانند و بر ادامه گفتگو توافق کردند."
کمیته بین المللی المپیک گفت که ریاست هیئت افغانستان را نظرمحمد مطمئن بر عهده داشت. وی در ماه سپتامبر از سوی طالبان به عنوان یکی از اعضای کابینه دولت موقت معرفی شد.
بعد از فرار اشرف غنی و روی کار آمدن امارت اسلامی، حفیظ الله ولی رحیمی که سکان هدایت ورزش کشور را بر عهده داشت، از افغانستان به کانادا رفت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала