آمریکا: به آموزش ارتش عراق برای مبارزه با داعش ادامه می‌دهیم

© AP Photo / Maya AlleruzzoАмериканские военнослужащие в провинции Киркук, Ирак. Архивное фото
Американские военнослужащие в провинции Киркук, Ирак. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.11.2021
عضو شوید
وزیر دفاع ایالات متحده می‌گوید، تا زمان نابود سازی کامل داعش در عراق، آموزش نیروهای آن کشور از سوی آمریکا برای مبارزه در برابر این گروه تروریستی ادامه خواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس بین المللی گفتگوی منامه درباره امنیت منطقه ای که در بحرین برگزار شده است گفت: ایالات آمریکا هرآنچه لازم است انجام خواهد داد تا از استقرار مجدد نیروهای داعش در عراق جلوگیری کند و از سوی دیگر جلو تقویت دوباره این گروه تروریستی گرفته شود.
وزیر دفاع آمریکا در ادامه افزود: ایالات متحده در سال 2022 قصد دارد تلاش های ارتش در عراق را بیشتر به آموزش نیروهای مسلح عراق متمرکز کند.
وی گفت: مایلم به شما یادآوری کنم که ما به دعوت طرف عراقی در عراق هستیم.
پوتین: مسئول بحران مهاجران افغانستان و عراق خود غربی‌ها هستند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.11.2021
پوتین: مسئول بحران مهاجران افغانستان و عراق خود غربی‌ها هستند
گفتنی است بغداد و واشنگتن در 26 جولای امسال گذشته، به توافق رسیدند که نیروهای رزمی ایالات متحده تا پایان سال جاری از عراق خارج شوند و تعداد نامعلومی از نیروهای آمریکایی برای مشاوره و آموزش نیروهای عراقی باقی خواهند ماند.
نیروهای آمریکایی در سال 2014 به درخواست دولت عراق برای مبارزه با داعش که در آن زمان یک سوم خاک این کشور را اشغال کرده بود، وارد عراق شدند. آمریکا به این بهانه 3000 نیروی در قالب یک ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش که 2500 تن از آن‌ها، آمریکایی بودند، وارد عراق کرد.
با وجود انجام چندین دور مذاکره راهبردی میان بغداد و واشنگتن برای پایان دادن به حضور نظامی آمریکا در عراق به دلیل پایان نبرد با داعش، و نیز تصویب طرح اخراج همه نظامیان خارجی از خاک عراق در پارلمان این کشور، آمریکا هنوز با نقض این مصوبه در خاک عراق حضور دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала