ایجاد خط ارتباطی مستقیم باکو-ایروان برای جلوگیری از حوادث

© AP Photo / Sipan Gyulumyan / Armenian Defense Ministry Press Service / PAN PhotoАрмянский военнослужащий стреляет из орудия по позициям Азербайджана, Нагорный Карабах
Армянский военнослужащий стреляет из орудия по позициям Азербайджана, Нагорный Карабах - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.11.2021
عضو شوید
رئیس‌ شورای اتحادیه اروپا از برقراری خط ارتباطی مستقیم میان ارمنستان و آذربایجان برای جلوگیری از حوادث در اطراف قره‌باغ کوهستانی توافق کردند.
به گزارش اسپوتنیک، نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان و الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان در خصوص راه ارتباطی مستقیم در سطح وزرای دفاع برای جلوگیری از حوادث در اطراف قره‌باغ کوهستانی توافق کردند.
این خبر در بیانیه اتحادیه اروپا آمده که روز جمعه در بروکسل پس از گفتگوهای تلفونی میان شارل میشل، رئیس‌ شورای اتحادیه اروپا و رهبران دو کشور صورت گرفت، منتشر شده است.
در بیانیه آمده است: در این گفتگوهای تلفونی، رهبران ارمنستان و آذربایجان بر ایجاد خط ارتباطی مستقیم در سطح وزرای دفاع توافق کردند که به‌عنوان مکانیزمی برای جلوگیری از حوادث عمل خواهد کرد.
Армянский солдат на дороге в Нагорном Карабахе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.11.2021
آتش بس میان ارمنستان و آذربایجان
اتحادیه اروپا طی بیانیه‌ای اعلام کرد، الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان و نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان در پی گفتگو ای تلفونی با چارلز میشل، رئیس شورای اروپا بر سر برگزاری نشستی در تاریخ 15 دسمبر در بروکسل در چارچوب اجلاس سران اتحادیه اروپا و مشارکت شرقی توافق کردند که نشستی در بروکسل برای گفتگو در خصوص وضعیت منطقه و راه‌های غلبه بر تنش‌ها برگزار کنند.
وزارت دفاع ارمنستان از 6 کشته در جریان درگیری‌های اخیر مرزی خبر داد

وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه ای اعلام کرد که "در درگیری های روز 16 نوامبر که در نتیجه حمله نیروهای مسلح آذربایجان رخ داد، براساس وضعیت تاکنون از طرف ارمنستان 6 نفر کشته شدند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала